Stosowany przez BZ WBK system identyfikacji wymagał rewitalizacji i dostosowania do nowych warunków. Koniunkcja znaków była utrudniona ze względu na współwystępowanie dwóch godeł – akronimu BZ i emblematu Santandera.

Bank Zachodni WBK / Bank Santander

Sytuacja jaką zastaliśmy

W 2001 roku zaprojektowaliśmy system wizualny dla łączących się wówczas banków – Banku Zachodniego i Wielkopolskiego Banku Kredytowego.
Opracowanie miało charakter przejściowy i miało być stosowane jedynie do momentu wprowadzenia nowej marki, co jednak nigdy nie nastąpiło.
W 2013 roku w związku z przyłączeniem BZ WBK do Grupy kontrolowanej przez Bank Santander, zaistniała potrzeba zaznaczenia nowej sytuacji.
Stosowany przez BZ WBK system identyfikacji wymagał rewitalizacji i dostosowania do nowych warunków. Koniunkcja znaków była utrudniona ze względu na współwystępowanie dwóch godeł – akronimu BZ i emblematu Santandera.
Zadania nie ułatwiała trudna do pogodzenia zielono – czerwona kolorystyka.

Celem naszych działań było:

  • połączenie wizualne marek BZ WBK i Santander.
  • Rebranding wizerunku BZ WBK dostosowany do nowych okoliczności
  • odświeżenie znaku marki BZ WBK

Zakres naszych prac

  • Opracowanie założeń wizerunkowych koncepcja ewolucji znaku marki BZ WBK
  • koniunkcja znaku marki BZWBK i znaku marki Santander
  • projekt systemu wizualnego
  • zastosowanie znaku marki w promocji
  • przewodnik Marki.

Efekt jaki uzyskaliśmy

Mimo programowego dualizmu, powstała identyfikacja o dużej dzielności komunikacyjnej. Odświeżony znak marki BZ WBK nie zawiera akronimu BZ, co likwiduje niepożądaną konkurencję wizualną z emblematem Santandera.

Standard grupowy zyskał polskojęzyczną wersję, adresowaną do krajowych odbiorców. Obowiązujące barwy identyfikacyjne zostały oddzielone białą linią, która zapobiegła bezpośredniemu, niekorzystnemu zestawieniu kolorów.
Przygotowany system wizualny i sposoby aplikacji znaku w promocji czytelnie informują o nowym etapie w rozwoju Banku. Projekty wdrożono natychmiast po ich akceptacji.