W artykule bardzo obszernie opiszemy co to jest corporate identity, jakie jest jego zastosowanie oraz jak wykorzystać go celem osiągnięcia przewagi konkurencyjnej. Zaczynajmy więc! Pojęcia brandingowe CI – Corporate Identify – Całościowa identyfikacja. Tożsamość marki w formie charakterystycznego symbolu kształtuje formę przynależności do grupy, czy struktury. Odpowiedni kształt okularów, czy napisy na koszulkach tworzą wspólnotę […]
Kiedy jesteśmy odpowiedzialni za funkcjonowanie jakiejś konkretnej marki, z pewnością niejeden z nas często zastanawia się nad wprowadzaniem w jej zakresie różnego rodzaju zmian, które mogłyby przyczynić się do jeszcze lepszego jej funkcjonowania na obecnym rynku. Jeśli ktoś nie wie, co to jest rebranding, to tutaj właśnie znajdzie odpowiedź. Rebranding to nic innego, jak pewne zmodyfikowanie […]
W niniejszym artykule wskażemy, że system identyfikacji wizualnej nie jest odkryciem współczesnego biznesu, czego dowodzą jaskrawe przykłady systemowego podejścia do tworzenia jednolitego wizerunku sprzed wielu wieków. Szeroka tematyka pojęcia na przestrzeni dziejów ludzkości oraz jego ewolucja wymagałaby odrębnego, bardzo obszernego opracowania, wobec tego skoncentrowano się na trzech najbardziej znamiennych przykładach systemowego podejścia do wizerunku. Historyczne […]
Do rozpoczęcia przygotowywania strategii marki warto wcześniej opracować audyt marki, o którym możesz przeczytać w innym naszym artykule. Wnioski z audytu są niezbędne do opracowania strategii naszej marki. Ma ona bowiem formę dokumentu zawierającego najważniejsze decyzje dotyczące wszelkich obszarów zmian obecnego wizerunku. Strategia marki określa również rozmiar tychże zmian, które umownie nazwać można rewolucją, adaptacją […]
Fundamentalnym zadaniem systemu identyfikacji wizualnej jest usprawnienie funkcjonowania przedsiębiorstwa, a kształtowanie jego wizerunku ma wspomagać zdobycie założonej pozycji rynkowej. Artykuł ten poświęcony jest głównie tej tematyce. Wspomnijmy jednak, że system wizualny obejmuje swym zasięgiem nie tylko firmy i instytucje, ale również imprezy sportowe, wydarzenia kulturalne i naukowe oraz działalność charytatywną. System identyfikacji wizualnej – główne […]
Agencje kreatywne w ostatnich latach diametralnie zaczęły zwiększać swoje zasięgi. Firm na runku pojawia się coraz więcej, a nie każdy początkujący przedsiębiorca ma specjalistyczną wiedzę w zakresie kreowania swojej marki. Przy obserwowaniu zmieniających się ciągle warunków u wielu przedsiębiorców pojawia się dosyć zasadne pytanie: czy właściwie jest jakikolwiek sens współpracować z agencją reklamową? Aby zgłębić […]
1. Koncepcja znaku marki bez strategii, jest jak żeglowanie bez nawigacji Znak graficzny musi być odwzorowaniem strategii wizerunkowej marki. Jeśli tak nie jest, trudno określić trafność znaku, gdyż nie istnieje punkt odniesienia (czyli strategia właśnie). A. Sensowna strategia wizerunkowa nie powstanie bez udziału Zarządu. B. Sensowna strategia wizerunkowa nie powstanie bez przemyślenia kluczowych dla marki […]
Zanim platformy społecznościowe na dobre zagościły w naszym codziennym życiu, proces budowania świadomości marki wśród potencjalnych klientów opierał się na tradycyjnej reklamie w mediach oraz spójnej identyfikacji wizualnej. Należało zadbać o odpowiednie logo i jednolity charakter także takich materiałów jak drukowane ulotki, katalogi czy gadżety reklamowe. Dziś wciąż pozostają to bardzo ważne działania marketingowe, jednak […]
Marka osobista przedsiębiorcy etykieta biznesowabranding przedsiębiorstwaotoczenie wizualneotoczenie wizualne Marka osobista przedsiębiorcy i wizerunku kierowanego przez niego przedsiębiorstwa zależy od wielu czynników. Jednym z podstawowych jest stopień identyfikacji przedsiębiorcy z firmą. W przypadkach, kiedy właściciel biznesu jest też jego zarządcą, identyfikacja z firmą bywa bardzo silna. Jest to obiecująca relacja, korzystnie wpływająca na wzmocnienie wizerunku zarówno […]
Kreowanie wizerunku marki Wizerunek marki, czyli wielopłaszczyznowe wyobrażenie o firmie istniejące w świadomości odbiorców, można i należy kształtować. Służy temu branding zarówno wtedy, kiedy wizerunek już istnieje jak i wtedy, kiedy należy go zmienić lub dopiero wprowadzić. Realizacja brandingu mającego na celu budowę świadomości, skuteczności i wartości marki, jest procesem żmudnym. Wizerunkowe działania wielokrotnie związane […]
Najlepiej zacząć od definicji, gdyż takie terminy jak wizerunek i branding różnie są rozumiane. Wizerunek firmy to wielopłaszczyznowe wyobrażenie o przedsiębiorstwie, istniejące w świadomości odbiorców. Wyobrażenie wielopłaszczyznowe, gdyż dotyczące szerokiego oddziaływania zarówno racjonalnego – np. cena i cechy produktu, jak i emocjonalnego – np. skojarzenia i preferencje. Tworzenie marki firmy – wizerunek W przypadku działającej […]
Czas kryzysu wydatnie wpływa na ograniczenie wydatków przedsiębiorstw. Dotyczy to także branż, których sytuacja rynkowa jest zadowalająca, bądź wręcz bardzo dobra. Należy jednak pamiętać, że zwłaszcza teraz trudno odzyskać, utrwalić lub poprawić kondycję firmy bez sprzedaży przynoszącej skutek. Sprzedaż zazwyczaj jest zależna od właściwej komunikacji, której podstawą jest… Skuteczny branding, dlaczego? Branding podczas kryzysu ułatwia […]
Symbolika marki jest ciągle niedocenianym instrumentem wizerunkowym, podnoszącym walory brandingu. Opracowany przez nas program symboliczny, odnosił się zarówno do Koncernu, jak i jego sieci stacji paliw. Program utrwalał wizerunek przedsiębiorstwa o polskim, narodowym charakterze. Skuteczny program brandingowy Dzięki właściwemu programowi symbolicznemu, możliwe jest skuteczniejsze i bardziej efektywne kształtowanie przekazu brandingowego. Symbolika dostosowana do celów komunikacyjnych, […]
Powodów jest wiele, cel jest jeden. Zdobyć nowych klientów, najlepiej poprzez zainteresowanie Twoją stroną internetową. Decydujesz się na zmianę Twojej wizytówki internetowej, czyli strony www. Co dalej? Spis treści WprowadzenieDowiesz się, jaki cel strony warto dobrać do charakteru działania Twojej firmy.Czym się kierować w wyborze wykonawcy strony?Jakie są rynkowe ceny wykonania strony internetowej i co […]
Badania stanowią ważną i rozległą dziedzinę w zakresie kreowania wizerunku marki, ponieważ uzupełniają wydatnie metody brandingowe w zakresie obiektywizacji. Z punktu widzenia zastosowania, badania dzielą się na cztery grupy: 1. Badania audytowe otwierające to zestaw badań obejmujących diagnozę stanu przedsiębiorstwa, marki i jego otoczenia rynkowego, przed wprowadzeniem brandingu. 2. Badania kierunkujące strategiczne to zestaw badań […]
Czy realizacja brandingu rzeczywiście jest teraz przydatna? Trzy powody, dla których warto branding realizować. Wielu przedsiębiorców nie docenia znaczenia brandingu podczas coraz bardziej odczuwalnego kryzysu gospodarczego wywołanego pandemią. Zwłaszcza, iż kwestia cięcia kosztów zewnętrznych dotyczy coraz większej ilości firm w wielu branżach. Przydatność wprowadzania brandingu w obecnym, trudnym czasie zależy od tego, jak branding jest […]
Zostaliśmy zaproszeni do wywiadu z Prezesem Fundacji Na Rzecz Rozwoju Talentów - Ireneuszem Osińskim.
Kiedy mamy do czynienia z rebrandingiem, czyli działającym już znakiem, tym bardziej należy zastanowić się „po co projektować logo firmy?”.
Skupimy się dzisiaj na jednym z jego etapów - projektowania opakowań i etykiet.
Skoro branding ma być zyskiem, skupmy się właśnie na kucyku! Nawet jeśli tęsknimy za złotym rogiem i śnieżnobiałą sierścią jednorożca.
Jubileusz 60-lecia Szpitala, powiązano z wprowadzeniem nowego znaku marki. Potrzeba pozytywnego przekazu, stała się podstawą zmiany brandingu Szpitala. Biała róża jest nowym symbolem Szpitala.
Branding to kreowanie świadomości marki oraz budowanie pożądanego wizerunku w oczach konsumentów. Proces brandingu skutecznie podkreśla wartości i wyróżnia markę.
Koherentność systemu identyfikacji korporacji i systemu identyfikacji sieci stacji paliw, zapewniały elementy bazowe. Stanowiły kompendium wiedzy na temat podstaw brandingu.
Wizerunek sieci stacji paliw ORLEN był najważniejszą częścią realizowanego przez nas brandingu. Projekt obejmował trzy obszary - architekturę, identyfikację i informację wizualną.
Właściwa metoda rozwoju marki, często jest trudna do określenia. Dlatego tak przydatna jest obiektywna diagnoza marki, przedsiębiorstwa i potencjału rynkowego.
Powstała nowa architektura marek, porządkująca strukturę wizualną. Submarki otrzymały nowoczesne, cyfrowe narzędzia ułatwiające zarządzanie brandingiem.
Warto wiedzieć czym jest własność intelektualna, jakie są regulacje w tym zakresie i jakie instytucje stoją na straży przestrzegania praw w tej kwestii.
Proces komercjalizacji wyników prac naukowo-badawczych to pomysł biznesowego wykorzystania wynalazków i zdobycia środków na jego realizację. To także dobrze wykreowana marka.
Z perspektywy kilkunastu lat, wiele kwestii związanych z wizerunkiem marki ORLEN, wydaje się oczywistych. Kiedy tworzyliśmy tożsamość tej marki, możliwe były różne rozwiązania.
Wizytówka jest niezbędnym elementem budowania wizerunku każdej firmy. Dowiedz się jak prawidłowo przygotować i stosować wizytówkę aby godnie reprezentować firmę.
Branding to silna i odnosząca sukcesy marka, która zarabia. Osiągamy to poprzez realizację programów brandingowych łączących finanse, zarządzanie, marketing i design.