Identyfikacja Wizualna

Identyfikacja Wizualna marki

Strategia wizerunkowa marki
System Identyfikacji Wizualnej
Styl marki i Key Visual
Projekty nośników

Projekt identyfikacji wizualnej

Sprawdź, dlaczego identyfikacja wizualna jest potrzebna!

Zrozumienie funkcjonowania marek to coś więcej, niż subiektywne opinie związane z aspektami wizualnymi. Przy projektowaniu identyfikacji wizualnej przedsiębiorstwa, kluczowym elementem poprzedzającym ten krok jest opracowanie strategii komunikacji rynkowej danej marki. Nie chodzi o to, aby namalować ładny znaczek na kolorowym tle i nazywać to brandingiem, ponieważ cały proces tworzenia identyfikacji wizualnej to znacznie bardziej skomplikowany proces.

ETAP I

W przypadku tworzenia marki od zera należy przygotować odpowiedni program brandingowy – w kontekście identyfikacji wizualnej oraz zawrzeć w nim stosowne wytyczne strategiczne oraz rozpocząć prace projektowe.

W większości przypadków, działania projektowe należy rozpocząć od opracowania strategii wizerunkowej marki. Jest to o tyle ważne, że na tym etapie dowiemy się o odbiorcach marki, bezpośredniej i pośredniej konkurencji, a to będzie podstawą do wyznaczania cech wizerunkowych marki i jej ideę.

ETAP II

Rozpoczynamy prace związane z identyfikacją wizualną, w ramach której projektujemy rozwiązania wizualne marki. Tworzymy koncepcję znaku marki oraz całościowy protosystem wizualny. Po zatwierdzeniu kierunku prac rozpoczynamy działania związane z nośnikami identyfikacji wizualnej, czyli projekty akcydensów firmowych oraz wszelkiego rodzaju materiałów promocyjnych.

ETAP III

To ważny etap związany z kodyfikacją marki, gdzie ustalane są standardy i warianty użytkowe danej marki. Stanowi to kompendium wiedzy na temat przyjętej identyfikacji wizualnej marki. Określany jest także całościowy styl marki, pokazujący zasady stosowania znaku w komunikacji zewnętrznej, jak i wewnętrznej.

ETAP IV

Komunikacja zewnętrzna marki, która obejmuje zarówno projekt wizualny serwisu internetowego/sklepu, jak i jego następne wdrożenie wraz ze stałą obsługą.

Identyfikacja Wizualna – co powinna zawierać?

  • Strategia marki
  • Audyt wizerunkowy
  • Analiza otoczenia rynkowego
  • Koncepcja nazwy i znaku
  • Weryfikacja oznaczeń podobnych i rejestracja marki
  • Badania marek z zakresu psychologii i ergonomii widzenia
  • Styl marki i Key Visual
  • Strona internetowa
  • System identyfikacji wizualnej
  • System informacji wizualnej
  • Architektura i wnętrza biurowe
  • Wystawiennictwo
  • Wydarzenia
  • Kodyfikacja marki
  • Inwentaryzacja sieci placówek
  • Projekt architektoniczny i wizerunkowy sieci placówek
  • Projektowanie mebli, wyposażenia, POS, wzornictwa
  • Prototypy i pilotaże sieci placówek
  • Zarządzanie marką
  • Wdrożenie marki
  • Komunikacja wewnętrzna zmiany marki
  • Komunikacja internetowa marki
  • Szkolenia z zakresu brandingu
  • Nadzór autorski

I. Nasze pierwsze projekty identyfikacji wizualnej rozpoczynały się już w 1982 roku. Na przestrzeni tych lat zrealizowaliśmy ponad 330 kompleksowych projektów z zakresu brandingu, co czyni z nas skromnych liderów w branży związaną ze strategią komunikacji marki.

II. Nie należymy do sektora firm graficznych, które oferują projektowanie ładnych obrazków niepopartych konkretną strategią. Jesteśmy profesjonalistami w tym co robimy, co potwierdzają nasze największe realizacje tj. Rebranding LOTTO, Rebranding Poczty Polskiej, Branding PKN ORLEN, Rebranding marki korporacyjnej Totalizatora Sportowego czy Branding Kancelarii Prezydenta.

Kliknij tutaj, aby pobrać nasze portfolio w PDF.

III. Posiadamy stały 8-osobowy zespół, który w zupełności wystarcza do realizacji nawet najtrudniejszych projektów identyfikacji wizualnej. Dodatkowo współpracujemy z najlepszymi projektantami komunikacji wizualnej w Polsce.

Właściciele Agencji:

agencja brandingowa brandlive

Po prawej – Xysztof Górski – Creative Art Director

Po środku – Tadeusz II Piotr Górski – Strategic Director

Po lewej – Bartłomiej Ćwiąkała – General Manager

IV. Przez lata pracy opracowaliśmy 25 autorskich narzędzi brandingowych, które pomagają nam tworzyć projekty identyfikacji wizualnej na najwyższym poziomie.

V. Współpracujemy z markami każdej wielkości. Jest to ogromny atut szczególnie dla wschodzących marek, ponieważ posiadamy odpowiednią wiedzę i doświadczenie do budowania skutecznie funkcjonujących marek.

Zalety współpracy z Agencją BrandLive

1. Platforma do współpracy zdalnej BRANDCONNECT

  • Kontrola dostępu do informacji
  • Zarządzanie projektem na każdym etapie
  • Harmonogram pracy w postaci kalendarza
  • Sprawne przekazywanie uwag i komentarzy do projektów
  • Stały kontakt z zespołem realizującym projekt
  • Dostęp do platformy z dowolnego urządzenia
  • Katalog projektów
  • Biblioteka plików

2. Telekonferencje

  • Sprawne prowadzenie telekonferencji online
  • Prezentacja wyników pracy w postaci prezentacji online
  • Praca warsztatowa, możliwość modyfikowania projektów na żywo
  • Moderowana merytoryczna dyskusja
  • Zaawansowane narzędzia jak whiteboard wirtualny

3. Szkolenia online

  • Sprawne prowadzenie szkoleń indywidualnych jak i grupowych
  • Materiały dydaktyczne w formie interaktywnej
  • Panel dyskusyjny
  • Zaawansowane narzędzia jak whiteboard wirtualny

Zapytania ofertowe prosimy kierować na e-mail: biuro@brandlive.pl

Projekt identyfikacji Dlaczego my?

5/5 - (28 votes)
Agencja Brandingowa
Agencja brandingowa BRANDLIVE realizuje projekty z zakresu brandingu, identyfikacji wizualnej oraz strategii marki. Skuteczna Agencja Brandingowa, która dowozi projekty. ➤ Sprawdź Ofertę

Kontakt

BRANDLIVE Sp. z o.o.,
ul. Żurawia 45, 00-680 Warszawa
biuro@brandlive.pl
+48 536 742 137
NIP: 7010823327,
REGON: 380258327,
KRS: 0000729619
Godziny otwarcia: pon. - pt. 09:00 - 17:00

BRANDLIVE | Agencja Brandingowa © 2022 All rights reserved.