Identyfikacja Wizualna marki
Strategia wizerunkowa marki
System Identyfikacji Wizualnej
Styl marki i Key Visual
Projekty nośników
Sprawdź, dlaczego identyfikacja wizualna jest potrzebna!
Zrozumienie funkcjonowania marek to coś więcej, niż subiektywne opinie związane z aspektami wizualnymi. Przy projektowaniu identyfikacji wizualnej przedsiębiorstwa, kluczowym elementem poprzedzającym ten krok jest opracowanie strategii komunikacji rynkowej danej marki. Nie chodzi o to, aby namalować ładny znaczek na kolorowym tle i nazywać to brandingiem, ponieważ cały proces tworzenia identyfikacji wizualnej to znacznie bardziej skomplikowany proces.
ETAP I
W przypadku tworzenia marki od zera należy przygotować odpowiedni program brandingowy – w kontekście identyfikacji wizualnej oraz zawrzeć w nim stosowne wytyczne strategiczne oraz rozpocząć prace projektowe.
W większości przypadków, działania projektowe należy rozpocząć od opracowania strategii wizerunkowej marki. Jest to o tyle ważne, że na tym etapie dowiemy się o odbiorcach marki, bezpośredniej i pośredniej konkurencji, a to będzie podstawą do wyznaczania cech wizerunkowych marki i jej ideę.
ETAP II
Rozpoczynamy prace związane z identyfikacją wizualną, w ramach której projektujemy rozwiązania wizualne marki. Tworzymy koncepcję znaku marki oraz całościowy protosystem wizualny. Po zatwierdzeniu kierunku prac rozpoczynamy działania związane z nośnikami identyfikacji wizualnej, czyli projekty akcydensów firmowych oraz wszelkiego rodzaju materiałów promocyjnych.
ETAP III
To ważny etap związany z kodyfikacją marki, gdzie ustalane są standardy i warianty użytkowe danej marki. Stanowi to kompendium wiedzy na temat przyjętej identyfikacji wizualnej marki. Określany jest także całościowy styl marki, pokazujący zasady stosowania znaku w komunikacji zewnętrznej, jak i wewnętrznej.
ETAP IV
Komunikacja zewnętrzna marki, która obejmuje zarówno projekt wizualny serwisu internetowego/sklepu, jak i jego następne wdrożenie wraz ze stałą obsługą.
I. Nasze pierwsze projekty identyfikacji wizualnej rozpoczynały się już w 1982 roku. Na przestrzeni tych lat zrealizowaliśmy ponad 330 kompleksowych projektów z zakresu brandingu, co czyni z nas skromnych liderów w branży związaną ze strategią komunikacji marki.
II. Nie należymy do sektora firm graficznych, które oferują projektowanie ładnych obrazków niepopartych konkretną strategią. Jesteśmy profesjonalistami w tym co robimy, co potwierdzają nasze największe realizacje tj. Rebranding LOTTO, Rebranding Poczty Polskiej, Branding PKN ORLEN, Rebranding marki korporacyjnej Totalizatora Sportowego czy Branding Kancelarii Prezydenta.
Kliknij tutaj, aby pobrać nasze portfolio w PDF.
III. Posiadamy stały 8-osobowy zespół, który w zupełności wystarcza do realizacji nawet najtrudniejszych projektów identyfikacji wizualnej. Dodatkowo współpracujemy z najlepszymi projektantami komunikacji wizualnej w Polsce.
Właściciele Agencji:
Po prawej – Xysztof Górski – Creative Art Director
Po środku – Tadeusz II Piotr Górski – Strategic Director
Po lewej – Bartłomiej Ćwiąkała – General Manager
IV. Przez lata pracy opracowaliśmy 25 autorskich narzędzi brandingowych, które pomagają nam tworzyć projekty identyfikacji wizualnej na najwyższym poziomie.
V. Współpracujemy z markami każdej wielkości. Jest to ogromny atut szczególnie dla wschodzących marek, ponieważ posiadamy odpowiednią wiedzę i doświadczenie do budowania skutecznie funkcjonujących marek.