Na polskim rynku trwały intensywne działania wizerunkowe konkurentów zagranicznych, budujących nowoczesne stacje paliw.
Sytuacja jaką zastaliśmy
W wyniku połączenia Petrochemii Płock i Centrali Produktów Naftowych (CPN) powstał nowy podmiot, który miał stać się kluczowym graczem w swoim segmencie. Na polskim rynku trwały intensywne działania wizerunkowe konkurentów zagranicznych, budujących nowoczesne stacje paliw. Dwukrotnie podejmowane przez naszych poprzedników próby zbudowania marki i jej identyfikacji wizualnej, zakończyły się porażką.


Zarząd nowej Spółki przyjął nazwę marki –Orlen oraz godło w postaci czarnej głowy orła bez liternictwa – wynik pospiesznie przeprowadzonego konkursu na logo. Próby budowania nowego wizerunku były niekorzystnie odbierane przez przedstawicieli zarówno dawnej Petrochemii, jak i dawnego CPN-u. Przeciwko pracom wizerunkowym protestowali przedstawiciele związków zawodowych. Z tygodnia na tydzień, rosła rynkowa potrzeba szybkiej prezentacji nowego oblicza lidera branży petrochemicznej. Szczególnie odczuwalny był brak dopracowanego znaku marki, co opóźniało podjęcie działań promocyjnych a także brak pomysłu na rebranding połączonych sieci paliw.
Zakres naszych prac
- strategia marki
- projekt architektury sieci stacji paliw
- projekt identyfikacji wizualnej sieci stacji paliw
- projekt identyfikacji wizualnej korporacji
- korekta godła pokonkursowego, projekt liternictwa i kolorystyki znaku
- opracowanie symboliki i alegorezy marki
- program wdrożeń sieci stacji paliw
- prototypy, pilotaże, nadzory autorskie sieci stacji paliw
- audyt, inwentaryzacja, klasyfikacja sieci stacji paliw
- badania koncepcji z zakresu psychologii i ergonomii widzenia
- komunikacja wewnętrzna
- księga Identyfikacji Wizualnej
- księga Wizualizacji Stacji Paliw
- księga Procedur
- przewodnik Programu Pilotażowego
- katalog informacji wizualnej
- preambuła Symboliki Marki
Efekt jaki uzyskaliśmy
Zarówno stacje sieci paliw, jak też markę cechuje wysoka sprawność komunikacyjna. Uzyskana wizerunkowa jakość, podniosła wymiernie skuteczność w zmaganiach z konkurencją.
Stacje paliw po rebrandingu notowały średnio 20 procentowy wzrost sprzedaży a nowa marka stała się symbolem pozytywnych, jakościowych zmian.
O wartości naszej pracy świadczy wyjątkowo długi, kilkunastoletni czas kontynuacji naszej koncepcji wizerunku, poddanej zaledwie nieznacznym korektom.