Badania stanowią ważną i rozległą dziedzinę w zakresie kreowania wizerunku marki, ponieważ uzupełniają wydatnie metody brandingowe w zakresie obiektywizacji. Z punktu widzenia zastosowania, badania dzielą się na cztery grupy:
to zestaw badań obejmujących diagnozę stanu przedsiębiorstwa, marki i jego otoczenia rynkowego, przed wprowadzeniem brandingu.
to zestaw badań weryfikujących koncepcje kierunków strategicznego kształtowania brandingu.
to zestaw badań weryfikujących koncepcje wizualnego kształtowania brandingu.
to zestaw badań obejmujących diagnozę stanu przedsiębiorstwa, marki i jego otoczenia rynkowego, po wprowadzeniu brandingu.
Coraz to większa popularyzacja kreowania wizerunku marki spowodował zwiększenie udziału badań w programach budowania marek, ponieważ ich przydatność wpływa na zastosowanie w wielu fragmentach prac, co wpływa na daleko idące zróżnicowanie badań. W programach kreowania marek przydatne są następujące grupy badań tj. chociażby:
Stosowane narzędzia brandingowe opisaliśmy bardzo dokładnie w osobnej stronie poświęconej autorskim rozwiązaniom.
Każda marka działa wraz z funkcjonującym przedsiębiorstwem, natomiast bardzo ważne jest aby być świadomym możliwości jak i zagrożeń, które mogą wpłynąć na szybkość rozwoju naszej marki.
Fundamenty marki są bardzo ważne, ale patrząc od strony praktycznej – brandy które są już w użyciu od lat bardzo często decydują się na działania profesjonalnego brandingu związanego chociażby z badaniami. Stawiają na jakość, bo wiedzą że marka przedsiębiorstwa jest kluczowym elementem w procesie rozwoju firmy.
Reasumując, rekomendujemy aby zadbać o spójną identyfikację wizualną poprzedzoną badaniami, dzięki czemu będziemy pewni, że marka działająca komercyjnie będzie przynosić nowych klientów do firmy, a to jest kluczowe. Komercjalizacja marki jest bardzo złożonym procesie, w którym wykonywanie badań, ich analiza oraz wytyczne są niezbędne do mocnej komunikacji przedsiębiorstwa.
Powiązane artykuły
Warto wiedzieć czym jest własność intelektualna, jakie są regulacje w tym zakresie i jakie instytucje stoją na straży przestrzegania praw w tej kwestii.
Proces komercjalizacji wyników prac naukowo-badawczych to pomysł biznesowego wykorzystania wynalazków i zdobycia środków na jego realizację. To także dobrze wykreowana marka.
Wszystkie nasze prace brandingowe zmierzają zawsze ku konkretnym zyskom. Jakie obecnie trendy znajdziemy wśród agencji brandingowych?