Proces budowania marki przedsiębiorstwa/produktu to dość rozległy proces. Skupimy się dzisiaj na jednym z jego etapów – projektowania opakowań i etykiet.
Każdy projekt brandingowy powinien mieć określony program w ramach którego będzie powstawać marka – krok po kroku.
Aby dobrnąć do momentu projektu graficznego opakowania, warto wcześniej zacząć od określenia i zatwierdzenia strategii marki.
Strategia marki określi nam idee, cele naszej marki oraz kierunek do którego będziemy podążać.
To najważniejszy etap budowania każdego brandu!
Kolejnym etapem dobrego projektu brandingowego będzie opracowanie nazwy marki, która bardzo często bywa jednym z najważniejszych elementów całości prac.
Nic dziwnego – dobra i chwytliwa nazwa to często klucz do sukcesu.
Niedawno wprowadzaliśmy na rynek nową markę, gdzie po określeniu strategii marki mieliśmy wyzwanie na wymyślenie ciekawej nazwy – od których często są dedykowane agencje namingowe, natomiast my w ramach projektu podejmujemy się tego typu wyzwań.
Klient będzie prowadził działalność związaną z produkcją i dystrybucją Oleju Lnianego.
Nasze rozwiązanie namingowe zostało bardzo pozytywnie odebrane oraz zaakceptowane przez zarząd, co skutkowało rejestracji spółki oraz następnie rejestracji znaku towarowego – o czym za chwilę.
Podążając określoną wcześniej strategią marki oraz nazwą przedsiębiorstwa dedykowanego pod marki produktowe, kolejnym elementem prac, zanim zaczniemy projektować opakowania jest opracowanie znaku marki.
Co ważne, rozsądnym krokiem będzie sprawdzenie kolizyjności znaku na terenie Unii Europejskiej w Urzędzie Patentowym.
Jak widzicie, dopiero w tym momencie jest odpowiedni czas na projektowanie opakowań i etykiet oraz nośników identyfikacji wizualnej.
W tym czasie warto również pomyśleć o projektowaniu strony internetowej, bo pamiętajcie, że unikatowy wygląd w sieci ma duże znaczenie. Prace rekomendujemy prowadzić równolegle tak, aby sprawniej zakończyć projekt.
Powiązane artykuły
Podchodząc do procesu brandingu marki kosmetycznej warto zwrócić uwagę na kluczowe aspekty z tego zakresu: Analizy otoczenia rynkowego markiStrategii wizerunkowej markiNazwy markiSystemu identyfikacji wizualnejKomunikacji marketingowej wraz ze strategią promocji Stworzenie marki kosmetycznej – konkurencja Po wykonaniu badań związanych z targetem rynkowej naszej marki kosmetycznej, warto przygotować brief w postaci założeń projektowych, które będą służyć do […]
Skutecznie przeprowadzona analiza pomoże Ci ocenić mocne i słabe strony konkurencji jak i zidentyfikować zagrożenia oraz szanse dla Twojej marki. Analiza konkurencji jest punktem wyjścia dla wszystkich strategicznych decyzji biznesowych. Poprzez śledzenie konkurentów możesz przewidywać ich kolejne ruchy, identyfikować zachodzące na rynku zmiany oraz czerpać inspiracje. Zatem jakie elementy trzeba brać pod uwagę oraz w […]
Do stworzenia spójnej identyfikacji wizualnej niezbędny jest brand book czyli księga znaków. Dzięki niej marka zawiera wszelkie wytyczne, by prawidłowo mogła używać logo do znakowania różnych produktów oraz firmowych gadżetów. Brand book gwarantuje spójność wizerunku Twojej firmy, dlatego jest niezbędny. Logo firmy musi nie tylko rewelacyjnie wyglądać, ale też być funkcjonalne – dzięki temu w […]