Rebranding marki

Zadbaj o spójny wizerunek marki

Twoja firma nie jest rozpoznawalna, nie przynosi zysków i czujesz, że brakuje jej tożsamości? Czas na rebranding marki. Jednym z najważniejszych zadań, jakie pojawiają się w każdej firmie jest branding, czyli budowanie charakterystycznej marki i utrwalenie jej w świadomości konsumentów. Odpowiednia strategia brandingowa pomaga trafiać do właściwej grupy odbiorców i maksymalizować zyski. Czasami jednak zdarza się, że założone działania nie przynoszą spodziewanych efektów i wtedy właśnie jest czas, kiedy pomóc może rebranding marki. 

Etapy rebrandingu

Krok po kroku

1.  Audyt wizerunkowy

2. Analiza otoczenia rynkowego

3. Opracowanie nowej strategii marki

4. Obranie kierunku prac – Adaptacja/Ewolucja/Rewolucja marki

5. Koncepcja znaku marki + nazwy (jeśli także będzie się zmieniać)

6. Zatwierdzenie kierunku prac projektowych po akceptacji koncepcji znaku marki

7. Weryfikacja oznaczeń podobnych i rejestracja marki

8. Zaprojektowanie Systemu Identyfikacji Wizualnej marki

9. Opracowanie księgi znaku (brandbook’a)

10. Zaprojektowanie layoutu strony internetowej (jeśli będzie odświeżana) + po akceptacji projektu jej wdrożenie deweloperskie

Dodatkowe możliwości:

11. Projekt architektoniczny i wizerunkowy wnętrz

12. Projektowanie mebli, wyposażenia, POS, wzornictwa

13. Zarządzanie marką

14. Komunikacja wewnętrzna zmiany marki

15. Opracowanie strategii internetowej marki

16. Szkolenia dla działu marketingu ze stosowania marki

17. Nadzór autorski

Rebranding marki polega na odświeżeniu i modyfikacji jej elementów. Mówiąc inaczej – jest to zmiana wizerunku firmy, często jako reakcja na zmieniające się trendy albo przybywającą konkurencję na rynku. Zmiana może odbywać się w mniejszym zakresie i dotyczyć tylko niektórych składowych lub większym, na zasadzie totalnej metamorfozy. Zakres działania dobiera się na podstawie analizy istniejącej sytuacji i potrzeb klienta, a także efektów, jakie chce osiągnąć.

 

Jakie działania można podjąć w ramach skutecznego rebrandingu marki?

1. Stworzenie identyfikacji wizualnej (często jest to odświeżenie lub zmiana logo, nowy design produktów)

2. Zmiana nazwy, hasła reklamowego, tekstów i opisów skierowanych do klientów

3. Modyfikacja oferty, polegająca na jej rozszerzeniu lub zwężeniu

4. Ulepszenie produktów lub usług

5. Modyfikacja skojarzeń związanych z marką poprzez uwypuklenie innych, dotąd nieokreślanych cech produktów lub usług

6. Zmiana strategii marketingowej i public relations

7. Dostosowanie komunikacji do innych grup docelowych

 

Rebranding marki – strategie

Projekt można przeprowadzić na różne sposoby, w zależności od zakresu działań i potrzeb. Często łączy się ze sobą kilka elementów, żeby uzyskać najbardziej spektakularne rezultaty. Należy pamiętać, że takie działania powinny być spójne z całym planem marketingowym i być wprowadzane konsekwentnie i zdecydowanie.

 

Oto najpopularniejsze strategie rebrandingu:

  • Zmiany graficzne podczas rebrandingu marki

Zmiany z zakresu identyfikacji wizualnej są najczęściej przeprowadzanymi modyfikacjami, jeśli chodzi o rebranding marki. Mogą obejmować drobne odświeżenie logo, zmianę kolorystyki, unowocześnienie strony internetowej lub sklepu, wprowadzenie nowej szaty graficznej opakowań. Zdarza się również przeprowadzenie zupełnej transformacji wizualnej, w wyniku której powstają całkiem nowe materiały.

 

  • Modyfikacje z zakresu copywritingu

Do elementów rebrandingu marki należą także działania z zakresu copywritingu, czyli treści, które są prezentowane klientom. Język, jakiego używa marka, powinien być dopełnieniem identyfikacji wizualnej i stanowić spójną całość. Razem z elementami graficznymi odpowiednie treści tworzą w świadomości odbiorców skojarzenia i umacniają wizerunek. W ramach rebrandingu treści tworzy się nowe hasła reklamowe, slogany, zachęcające opisy produktów i usług, storytelling marki, a czasem nawet nową nazwę.

 

  • Lifting marki a zmiana oferty firmy

Zdarza się, że rebranding marki jest przeprowadzany w momencie zmiany oferty firmy. Identyfikacja wizualna i komunikacja jest bardzo ważna, ale czasami okazuje się, że oferowany produkt nie spełnia wymagań rynku. Należy wówczas przeanalizować sytuację i znaleźć rozwiązanie, które będzie odpowiadało na potrzeby klientów. Rebranding może wówczas wiązać się z wprowadzeniem zupełnie nowych towarów lub usług na rynek i obejmować powyżej opisane strategie.

 

Kompleksowy rebranding marki

Rebranding marki najlepiej przeprowadzić kompleksowo, zaczynając od analizy sytuacji, poprzez projekt zmian, aż do ich realizacji i wdrożenia nowych rozwiązań. Na skuteczną zmianę wizerunku składa się wiele elementów, które muszą być spójne, żeby mogły przynieść efekty. Jako agencja brandingowa oferujemy pełne spektrum działań, które wykonujemy przy współpracy różnych działów, związanych z grafiką, kreacją, copywritingiem i marketingiem. Kompleksowe działania agencji, mającej solidne zaplecze jest zdecydowanie korzystniejszą opcją niż praca kilku freelancerów. Gwarantuje stworzenie spójnego projektu i konsekwentnego przeprowadzenia koniecznych zmian.

 

Co to jest rebranding marki?

Od 37 lat specjalizujemy się w brandingu, zwiększaniu sprzedaży oraz zarządzania marką. Skuteczna Agencja Brandingowa ➤ Sprawdź Ofertę

Social media

Kontakt

ul. Żurawia 45
00-680 Warszawa
biuro@brandlive.pl
+48 536 742 137
BRANDLIVE | AGENCJA BRANDINGOWA © Copyright 2020
Treść i schemat strony internetowej BRANDLIVE Sp. z o.o. są chronione prawem autorskim. Kopiowanie informacji lub danych dla celów komercyjnych, w szczególności korzystanie z tekstu, fragmentów tekstu lub zdjęć wymaga uprzedniej zgody BRANDLIVE Sp. z o.o. o ile nie zaznaczono inaczej. Oznakowania, które mogą być zabezpieczone na stronie BRANDLIVE Sp. z o.o. są zastrzeżone. Jest to szczególnie ważne w odniesieniu do marki BRANDLIVE i jej grupy kapitałowej oraz wszelkich związanych z nią symbolami czy znakami, takimi jak logo firmy.