Zakres rebrandingu
Twoja firma nie jest rozpoznawalna, nie przynosi zysków i czujesz, że brakuje jej tożsamości? Czas na rebranding marki. Jednym z najważniejszych zadań, jakie pojawiają się w każdej firmie jest branding, czyli budowanie charakterystycznej marki i utrwalenie jej w świadomości konsumentów. Odpowiednia strategia brandingowa pomaga trafiać do właściwej grupy odbiorców i maksymalizować zyski. Czasami jednak zdarza się, że założone działania nie przynoszą spodziewanych efektów i wtedy właśnie jest czas, kiedy pomóc może rebranding marki.
Krok po kroku
1. Audyt wizerunkowy
2. Analiza otoczenia rynkowego
3. Opracowanie nowej strategii marki
4. Obranie kierunku prac – Adaptacja/Ewolucja/Rewolucja marki
5. Rebranding logo + nazwy (jeśli także będzie się zmieniać)
6. Zatwierdzenie kierunku prac projektowych po akceptacji koncepcji znaku marki
7. Weryfikacja oznaczeń podobnych i rejestracja marki
8. Zaprojektowanie Systemu Identyfikacji Wizualnej marki
9. Opracowanie księgi znaku (brandbook’a)
10. Zaprojektowanie layoutu strony internetowej (jeśli będzie odświeżana) + po akceptacji projektu jej wdrożenie deweloperskie
Dodatkowe możliwości:
11. Projekt architektoniczny i wizerunkowy wnętrz
12. Projektowanie mebli, wyposażenia, POS, wzornictwa
13. Zarządzanie marką
14. Komunikacja wewnętrzna zmiany marki
15. Opracowanie strategii internetowej marki
16. Szkolenia dla działu marketingu ze stosowania marki
17. Nadzór autorski
Rebranding to nic innego, jak odświeżenie obecnego kształtu wizualnego, a także często strategicznego marki. W zależności od celów biznesowych, dobierana jest odpowiednia ścieżka rebrandingu – adaptacji, ewolucji bądź rewolucji.
Rebranding firmy to nie tylko zmiana wizualnego systemu identyfikacji wizualnej przedsiębiorstwa, ale także strategii rynkowej na najbliższe lata. Profesjonalnie przeprowadzony rebranding wpływa pozytywnie na komunikację zewnętrzną marki, jak również obejmuje często wzrost motywacji pracowników – uczestniczących w stale rozwijających się marce. Aby zobaczyć udane przykłady rebrandingu, zapraszamy do zapoznania się z naszym portfolio. Tworzyliśmy branding i rebranding dla marek, które świetnie funkcjonują na rynku dzięki wizerunkowej zmianie.
Zakres działania dobiera się na podstawie analizy istniejącej sytuacji i potrzeb klienta, a także efektów, jakie chce osiągnąć.
1. Stworzenie identyfikacji wizualnej (często jest to odświeżenie lub zmiana logo, nowy design produktów)
2. Zmiana nazwy, hasła reklamowego, tekstów i opisów skierowanych do klientów
3. Modyfikacja oferty, polegająca na jej rozszerzeniu lub zwężeniu
4. Ulepszenie produktów lub usług
5. Modyfikacja skojarzeń związanych z marką poprzez uwypuklenie innych, dotąd nieokreślanych cech produktów lub usług
6. Zmiana strategii marketingowej i public relations
7. Dostosowanie komunikacji do innych grup docelowych
Projekt można przeprowadzić na różne sposoby, w zależności od zakresu działań i potrzeb. Często łączy się ze sobą kilka elementów, żeby uzyskać najbardziej spektakularne rezultaty. Należy pamiętać, że takie działania powinny być spójne z całym planem marketingowym i być wprowadzane konsekwentnie i zdecydowanie.
Oto najpopularniejsze strategie rebrandingu:
Zmiany z zakresu identyfikacji wizualnej są najczęściej przeprowadzanymi modyfikacjami, jeśli chodzi o rebranding marki. Mogą obejmować drobne odświeżenie logo, zmianę kolorystyki, unowocześnienie strony internetowej lub sklepu, wprowadzenie nowej szaty graficznej opakowań. Zdarza się również przeprowadzenie zupełnej transformacji wizualnej, w wyniku której powstają całkiem nowe materiały.
Do elementów rebrandingu marki należą także działania z zakresu copywritingu, czyli treści, które są prezentowane klientom. Język, jakiego używa marka, powinien być dopełnieniem identyfikacji wizualnej i stanowić spójną całość. Razem z elementami graficznymi odpowiednie treści tworzą w świadomości odbiorców skojarzenia i umacniają wizerunek. W ramach rebrandingu treści tworzy się nowe hasła reklamowe, slogany, zachęcające opisy produktów i usług, storytelling marki, a czasem nawet nową nazwę.
Zdarza się, że rebranding marki jest przeprowadzany w momencie zmiany oferty firmy. Identyfikacja wizualna i komunikacja jest bardzo ważna, ale czasami okazuje się, że oferowany produkt nie spełnia wymagań rynku. Należy wówczas przeanalizować sytuację i znaleźć rozwiązanie, które będzie odpowiadało na potrzeby klientów. Rebranding może wówczas wiązać się z wprowadzeniem zupełnie nowych towarów lub usług na rynek i obejmować powyżej opisane strategie.
Rebranding marki najlepiej przeprowadzić kompleksowo, zaczynając od analizy sytuacji, poprzez projekt zmian, aż do ich realizacji i wdrożenia nowych rozwiązań. Na skuteczną zmianę wizerunku składa się wiele elementów, które muszą być spójne, żeby mogły przynieść efekty. Jako agencja brandingowa oferujemy pełne spektrum działań, które wykonujemy przy współpracy różnych działów, związanych z grafiką, kreacją, copywritingiem i marketingiem. Kompleksowe działania agencji, mającej solidne zaplecze jest zdecydowanie korzystniejszą opcją niż praca kilku freelancerów. Gwarantuje stworzenie spójnego projektu i konsekwentnego przeprowadzenia koniecznych zmian.