Nowa strona internetowa – 2020 rok, omówienie

Powodów jest wiele, cel jest jeden. Zdobyć nowych klientów, najlepiej poprzez zainteresowanie Twoją stroną internetową. Decydujesz się na zmianę Twojej wizytówki internetowej, czyli strony www. Co dalej?

Spis treści

  1. Wprowadzenie
  2. Dowiesz się, jaki cel strony warto dobrać do charakteru działania Twojej firmy.
  3. Czym się kierować w wyborze wykonawcy strony?
  4. Jakie są rynkowe ceny wykonania strony internetowej i co wpływa na ich wysokość?
  5. Podsumowanie

Wprowadzenie

2020 rok wyznaczył kolejną nową rzecz, a mianowicie przełamał zachowania konsumentów korzystających z internetu. Jeszcze niedawno firmy stawiały swoje strony internetowe czysto w formie wizytówki, dziś już sprzedają za ich pośrednictwem swoje usługi bądź produkty.

Co się zmieniło na przestrzeni kilku lat?

Z badań wynika, iż na przestrzeni 5 lat sprzedaż w internecie wzrosła o ponad 3000%, co w konsekwencji zachęca przedsiębiorców do wdrożenia coraz to lepszych i funkcjonalnych serwisów internetowych.

Jak ma wyglądać Twoja strona internetowa, aby sprzedawała?

Odpowiedź jest niebanalna, lecz rozbudowana.

Jeżeli prowadzisz firmę z sektora usług takich jak np. świadczenie usług marketingowych, prawniczych, czy jakichkolwiek innych usług konsultingowych, to rzeczy, na które powinieneś zwrócić uwagę to:

  • Spójny wygląd strony

Wydawać by się mogło, że jest to oczywiste – natomiast z doświadczenia wiemy, iż ok. 1/3 firm zgłaszających się do naszej agencji, nie dbają o kwestię spójności graficznej swojej strony internetowej. Należy się tym zająć, ponieważ strony mogą przez to tracić nowych, bardziej wymagających klientów.

Dziennie przeglądamy setki, jak nie tysiące stron internetowych. W momencie, kiedy decydujemy się skorzystać z usług danej firmy, bardzo duże znaczenie ma unikatowy szablon strony internetowej danej firmy oraz jego spójność. Dla przykładu, posłużę się naszym przykładem: Poszukujesz agencji brandingowej, wpisujesz w Google:

Otwierasz kilka pierwszych stron firm, które oferują potrzebną dla Ciebie usługę. Pierwsze na co patrzysz to wygląd samej strony. Następnie sprawdzasz informację o firmie, portfolio, może coś jeszcze. Czy będzie to „coś jeszcze”, a nie wyjście po kilku sekundach ze strony, decyduje nie tylko grafika i jej spójność, ale także nasze zainteresowanie daną stroną.

  • UX/UI Design – czyli przemyślana funkcjonalność naszej strony

Strony internetowe nie powstają w 1 dzień. Aby opracować ciekawą, nowoczesną i interesująca dla potencjalnego klienta stronę, należy przemyśleć, jaki będzie jej cel. Przy projektowaniu layoutu strony internetowej bardzo ważne jest to, aby stopniowo dawkować ciekawe dla naszego klienta informacje, tak, aby chciał pozostać jak najdłużej na naszej stronie oraz zainteresował się naszą ofertą.

Przykład:

Jeśli jesteśmy  trenerem personalnym, nasza strona internetowa może mieć cel tj. zwiększenie świadomości marki, renomy nas jako trenera. Jak już mamy cel, to teraz pomyślmy o tym, w jaki sposób skomercjalizować naszą witrynę. Na takiej stronie internetowej możemy chociażby bezpłatnie edukować naszych klientów, na przykład  tworząc filmy instruktażowe, pisząc merytoryczny content o danych zagadnieniach z branży.

To, że finalnie ma dojść do zakupu, czy zainteresowania naszą marką jest oczywiste, ale odnosząc się do tego przypadku chciałem pokazać, że nie sam produkt końcowy ma znaczenie, ale też forma stworzenia relacji z klientem, który finalnie poprzez te działania może podjąć decyzję o współpracy z nami.

Tworzenie wartości dodanej, edukowanie klienta, szczególnie w formie bezpłatnej, naprawdę może przysłużyć się do wzrostu sprzedaży i zainteresowania Twoją marką. Dlatego też, zabierając się za projekt strony internetowej, warto przemyśleć kwestię wartości dodanej jaką niesiesz i przemyślenia sposobu jej obudowania w ciekawy sposób.

Kto wykona moją stronę internetową?

Oferentów jest całe mnóstwo, począwszy od pojedynczych osób, projektujących i kodujących stronę, po firmy które się tym profesjonalnie zajmują. Niezależnie od Twoich preferencji, pamiętaj, że tylko Ty masz ustalony budżet na stronę www i musisz się w nim poruszać.

Freelancer

Nie chcę generalizować, ale posłużę się swoim doświadczeniem. Na polskim rynku jest kilkaset tysięcy freelancerów, zajmujących się bardziej lub mniej projektowaniem i kodowaniem stron internetowych. Znam osobiście kilku, którzy rzeczywiście są bardzo dobrzy w tym co robią, i ich projekty w większości zniewalają mnie z nóg, bo są tak dobrze przygotowane koncepcyjnie i technicznie.

Jest jeden problem, a nawet dwa.

Pojedyncze osoby, które faktycznie są świetni w tym co robią i możemy być pewni satysfakcji, są zwykle zajęci realizacją projektów na najbliższe miesiące.

Dlaczego? Bardzo często osoby wprawione w fach prowadzą swoją agencje i rozwijają swój biznes albo (ta druga bardziej spotykana rzecz) współpracują z agencjami, dla których realizują projekty.

Jakie są zalety ze współpracy z freelancerem?

Jeśli dobrze trafisz, do dostępnej czasowo osoby, zapewne zapłacisz mniej, niż byś zapłacił agencji za wykonanie strony internetowej.

Freelancer ma dobre portfolio

Na co należy zwrócić szczególną uwagę, jeśli decydujemy się już na współpracę z pojedynczą osobą, to projekty w jego portfolio. Często spotykałem się z sytuacjami, gdzie widziałem u freelancera świetne projekty w portfolio, a po dopytaniu okazało się, iż to nie on realizował w pełni tego projektu, a tylko w nim uczestniczył pracując w agencji. Wówczas nie możemy być pewni indywidualnego profesjonalizmu.

Czym się będzie różnić współpraca z profesjonalną agencją?

Jeśli jednak nie będziesz ryzykował i wybierzesz agencję reklamową/brandingową/kreatywną/interaktywną (dużo tych odmian, każda z nich pomoże) – będziesz mógł otrzymać projekt realizacji strony internetowej na najwyższym poziomie.

Co dodatkowo robi agencja? Bardzo często same portale/sklepy/strony www są optymalizowane pod SEO (pozycjonowanie), a następnie agencja kontynuuje prace w zakresie marketingu internetowego.

Niezależnie: Freelancer czy Agencja – na co zwrócić uwagę?

Często spotykane na rynku, co jest nie fair dla klienta, to pewne skróty branżowe. Mowa o kupowaniu gotowych szablonów i ich edycja, następnie personalizacja go pod profil klienta.

Ale czy napewno?

źródło: https://themeforest.net/popular_item/by_category?category=wordpress

Oczywiście są firmy, które żyją z tworzenia tego typu gotowych szablonów pod strony internetowe – i to jest w porządku. Natomiast często spotykamy sytuację, gdzie klient nie jest poinformowany o gotowym rozwiązaniu zastosowanym w jego projekcie, przy cenie za realizację na takim samym poziomie. Zdecydowanie łatwiej jest z edytować w pełni funkcjonujący szablon, zmieniając treść i obrazki, aniżeli stworzyć kod strony całkowicie od nowa.

Nawet jeśli wybierzesz gotowca, jakie są minusy takiego rozwiązania?

Rasowi web developerzy uważają, że dużo ciężej doprowadzić do ładu stronę z gotowym szablonem niż napisaniem jej od zera. Oczywiście mowa o jej optymalizacji pod kątem szybkości i funkcjonowania.

Drugim, bardzo ważnym elementem jest fakt, iż strony oparte na gotowym szablonie są dla wyszukiwarek powtarzalne. Efektem tego są niestety zaniżone współczynniki jakości, które są dużo niższe niż przy indywidualnych projektach.

Rynkowe ceny wykonania strony internetowej

Koszt stworzenia strony internetowej przez freelancera na rynku Warszawskim, wynosi ok. 2500-5500 zł, przy założeniu, że będzie to indywidualny projekt tworzony od zera.

Jeśli Twój wybór padnie na profesjonalną agencję, koszt stworzenia strony internetowej będzie oczywiście wyższy. Dlaczego? Dlatego, że w ramach usługi otrzymasz kompleksowe wsparcie pozwalające Ci rozwijać swój biznes, tj:

  • indywidualny projekt graficzny layoutu strony internetowej, zgodny z identyfikacją wizualną Twojej firmy,
  • zakodowanie i wdrożenie strony na serwer,
  • testy funkcjonalności gwarancją właściwego funkcjonowania strony internetowej
  • optymalizacja SEO dla wyszukiwarek (wyższe pozycje w rankingach google)
  • usługi po sprzedażowe, doradztwo w zakresie marketingu internetowego
  • pewność ramowej współpracy przy rozwijaniu strony i jej serwisu

Ile zapłacę za stronę korzystając z agencji?

Orientacyjne widełki cenowe:

Stworzenie statycznej strony internetowej jako wizytówki, to koszt często ok. 5 000 – 7 000 zł netto.

Stworzenie strony internetowej opartej o indywidualny design, system zarządzania treścią, ustaloną funkcjonalność, odpowiednią optymalizację – to koszt średnio od 8 000 zł – 14 000 zł netto.

Wnioski

Po przeczytaniu powyższej treści, pewnie się domyślasz, że nie ma jednoznacznej odpowiedzi, ile kosztuje strona internetowa. Natomiast są odpowiedzi dotyczące celu, sposobu realizacji strony czy samej koncepcji i podejścia.

Tą wiedzę już posiadłeś, może przyda się ona do tych niełatwych wyborów, jakie stawiamy sobie przy zmienianiu strony internetowej. Często zdarza się tak, że oprócz samej strony chcemy jeszcze zmienić szatę graficzną firmy, więc zapraszam także do naszych artykułów o logo firmy oraz tematu na czasie – brandingu w czasach pandemii.

Jeśli po tym artykule uznałeś, że chciałbyś wycenić swoją stronę w naszej agencji, prosimy o krótkiego maila – odnośnik zakładka kontakt.

FAQ – najczęściej zadawane pytania

1.  Jak długo trwa stworzenie strony internetowej?

W zależności od skomplikowania projektu. Jeśli jest to standardowa strona firmowa (7-12 zakładek), projekt powinien trwać od 8-14 tygodni. Jeśli strona będzie bardziej rozbudowana o dodatkową technologię czy funkcjonalność, okres ten będzie dłuższy.

2. Czy mogę obserwować proces tworzenia strony online?

Tak, każdy z naszych klientów posiada dostęp do panelu projektu, w którym ma pokazane bieżące prace zespołu. Stamtąd może bezpośrednio zadawać pytania i komunikować się z zespołem realizującym projekt.

3. Jak wygląda płatność u Państwa, czy całość wpłacam na początku?

Płatność jest rozłożona etapowo. Za zatwierdzenie szablonu designu strony internetowej oraz za zatwierdzenie przez klienta finalnej wersji strony.

 

 

Powrót do artykułów
Od 37 lat specjalizujemy się w brandingu, zwiększaniu sprzedaży oraz zarządzania marką. Skuteczna Agencja Brandingowa ➤ Sprawdź Ofertę

Social media

Kontakt

ul. Żurawia 45
00-680 Warszawa
biuro@brandlive.pl
+48 536 742 137
BRANDLIVE | AGENCJA BRANDINGOWA © Copyright 2020
Treść i schemat strony internetowej BRANDLIVE Sp. z o.o. są chronione prawem autorskim. Kopiowanie informacji lub danych dla celów komercyjnych, w szczególności korzystanie z tekstu, fragmentów tekstu lub zdjęć wymaga uprzedniej zgody BRANDLIVE Sp. z o.o. o ile nie zaznaczono inaczej. Oznakowania, które mogą być zabezpieczone na stronie BRANDLIVE Sp. z o.o. są zastrzeżone. Jest to szczególnie ważne w odniesieniu do marki BRANDLIVE i jej grupy kapitałowej oraz wszelkich związanych z nią symbolami czy znakami, takimi jak logo firmy.