Właściwa metoda rozwoju marki, często jest trudna do określenia. Dlatego tak przydatna jest obiektywna diagnoza marki, przedsiębiorstwa i potencjału rynkowego.
Szeroko zakrojony audyt marki, polega na badaniu potencjału przedsiębiorstwa, jego obecnych działań i zamierzeń w kontekście brandingu. Audyt może objąć między innymi organizację i strukturę zarządzania, sferę produkcyjno – technologiczną, techniki wdrażania nowych rozwiązań i system kształcenia kadr. To także ocena skuteczności znaku marki, systemu wizualnego, systemu zachowań, technik marketingowych i sprzedażowych.
Firmy, które decydują się na audyt marki, dążą do poprawienia konkurencyjności i osiągnięcia silniejszej pozycji na rynku. Podczas audytu rozpoznawane są negatywne procesy zachodzące w przedsiębiorstwie, ograniczające jego rozwój. W wyniku przeprowadzonych prac Przedsiębiorca otrzymuje obiektywną ocenę potencjału swojej marki oraz informacje określające sposoby zwiększenia efektywności firmy. Opracowana definicja marki ułatwia podjęcie właściwych kroków, zwiększających przychody przedsiębiorstwa. Bardzo często audyt jest także realizowany w projekcie rebrandingu.
Metod przeprowadzenia audytu jest wiele, ponieważ zależą one od wielkości przedsiębiorstwa, branży, lokalizacji oraz innych czynników składających się na działalność firmy. W metodyce istotne jest indywidualne podejście, jednak można wyróżnić cztery stałe etapy realizacji.
A. Zbieranie informacji – zgromadzenie potrzebnych materiałów i dokumentów, dokumentacja wizualna, przeprowadzenie badań, testów, wywiadów i ankiet.
B. Analiza pozyskanych danych.
C. Synteza wyników.
D. Definicja marki – raport końcowy.
Powiązane artykuły
Podchodząc do procesu brandingu marki kosmetycznej warto zwrócić uwagę na kluczowe aspekty z tego zakresu: Analizy otoczenia rynkowego markiStrategii wizerunkowej markiNazwy markiSystemu identyfikacji wizualnejKomunikacji marketingowej wraz ze strategią promocji Stworzenie marki kosmetycznej – konkurencja Po wykonaniu badań związanych z targetem rynkowej naszej marki kosmetycznej, warto przygotować brief w postaci założeń projektowych, które będą służyć do […]
Skutecznie przeprowadzona analiza pomoże Ci ocenić mocne i słabe strony konkurencji jak i zidentyfikować zagrożenia oraz szanse dla Twojej marki. Analiza konkurencji jest punktem wyjścia dla wszystkich strategicznych decyzji biznesowych. Poprzez śledzenie konkurentów możesz przewidywać ich kolejne ruchy, identyfikować zachodzące na rynku zmiany oraz czerpać inspiracje. Zatem jakie elementy trzeba brać pod uwagę oraz w […]
Do stworzenia spójnej identyfikacji wizualnej niezbędny jest brand book czyli księga znaków. Dzięki niej marka zawiera wszelkie wytyczne, by prawidłowo mogła używać logo do znakowania różnych produktów oraz firmowych gadżetów. Brand book gwarantuje spójność wizerunku Twojej firmy, dlatego jest niezbędny. Logo firmy musi nie tylko rewelacyjnie wyglądać, ale też być funkcjonalne – dzięki temu w […]