Branding i komercjalizacja badań naukowych

Rozwój naukowy oraz postęp technologiczny w ogromnej mierze zależy od rezultatów badań naukowych. Proces komercjalizacji wyników prac naukowo-badawczych to pomysł biznesowego wykorzystania wynalazków i zdobycia środków na jego realizację. To także dobrze wykreowana marka.

Biznes

W osiągnięciu sukcesu w wyniku komercjalizacji badań naukowych, bardzo istotne jest wsparcie biznesowe. Wsparcie może obejmować niezbędną pomoc menedżerską, specjalistyczną wiedzę, kontakty, doświadczenie, umiejętność zarządzania, know-how oraz budowanie brandingu. Dotyczy to zarówno badań naukowych i pomysłów powstających wewnątrz przedsiębiorstwa, jak i pochodzących z zewnątrz – wyższych uczelni, instytutów i laboratoriów.

Finansowanie 

Rynkowe powodzenie efektu prac naukowo-badawczych zależy od środków przeznaczonych na ten cel. Fundusze w postaci środków własnych często są niewystarczające, aby przeprowadzić cały proces komercjalizacji. Można jednak starać się o uzyskanie środków z Unii Europejskiej, czy też kredytów bankowych. Możliwe jest także wsparcie takich organizacji jak inkubatory przedsiębiorczości, fundusze venture capital, czy anioły biznesu.

Branding

Współczesna gospodarka ma charakter rynkowy. Dlatego wyniki badań naukowych stają się towarami rynkowymi, a jednostki naukowe pełnoprawnymi uczestnikami rynkowej gry. Zwiększa się w związku z tym, ranga skutecznych marek warunkujących sprawną komercjalizację. Dzięki szeroko rozumianej działalności brandingowej, wzrasta znaczenie i wartość naukowych przedsięwzięć. Co także istotne, branding efektywnie pomaga przełamywać bariery utrudniające proces komercjalizacji.

Powierz swoim markę ekspertom w branży brandingu.

Sprawdź naszą ofertę: https://brandlive.pl/oferta/

Zobacz nasze inne artykuły

Zobacz wszystkie
BRANDING – Baza wiedzy cz. 1
Branding to kreowanie świadomości marki oraz budowanie pożądanego wizerunku w oczach konsumentów. Proces brandingu skutecznie podkreśla wartości i wyróżnia markę.
BRANDING
Czytaj dalej
Wizualny wizerunek korporacji
Koherentność systemu identyfikacji korporacji i systemu identyfikacji sieci stacji paliw, zapewniały elementy bazowe. Stanowiły kompendium wiedzy na temat podstaw brandingu.
PKN ORLEN Z NASZYCH PROJEKTÓW
Czytaj dalej
Identyfikacja Wizualna Sieci Stacji Paliw
Wizerunek sieci stacji paliw ORLEN był najważniejszą częścią realizowanego przez nas brandingu. Projekt obejmował trzy obszary – architekturę, identyfikację i informację wizualną.
PKN ORLEN Z NASZYCH PROJEKTÓW
Czytaj dalej