Wszystkie usługi związane z komercjalizacją marki mają sens biznesowy jeśli potrafimy przełożyć je na konkretne korzyści finansowe dla klienta.
Jeśli klient jest skłonny zainwestować np. 100 000 zł na wykreowanie profesjonalnego dla siebie brandu powinien wiedzieć na ile ta inwestycja będzie dla niego rentowna (opisywana czasami wskaźnikiem zyskowności bądź stopą zwrotu). Każda inwestycja jest dobra tylko wtedy, kiedy potrafimy klientowi uzasadnić możliwość jej powiększenia w kontekście wypracowanych zysków z zainwestowanego kapitału.
Wszystkie nasze prace brandingowe zmierzają zawsze ku konkretnym zyskom. Na polskim rynku brandingowym znajdujemy różny wachlarz ofertowy prac. Są firmy, które oferują prace brandingowe w kwocie 2500 zł, a są również takie, które ten sam zakres prac wyceniają na kwotę aż 200 000 zł.
Odpowiedź wydaję się prosta.
To co psuje rynek brandingowy w Polsce to są oferty prac projektowych nad marką, które w efekcie przedstawiają klika koncepcji wykreowanej marki klientowi (zazwyczaj trzy koncepcje) i jedynym kryterium wyboru właściwej koncepcji jest zadawane często pytanie klientowi:
Absurd tej sytuacji polega na tym, że to klient (a nie firma, która zaprojektowała te koncepcje) wybiera dla siebie najładniejszą wizualnie markę. Wywnioskować z tego faktu można, że to klient zna się na brandingu i wie lepiej którą koncepcje marki ma wybrać dla siebie aniżeli agencja brandingowa, która się w tym specjalizuje.
BRANDLIVE zajmuje się identyfikacją wizualną nie po to, aby podobały się klientowi tylko po to, aby marka wprowadzana na rynek działała, a nie była pięknym znaczkiem do tła. Marka działająca to taka, która przynosi konkretne korzyści finansowe dla przedsiębiorstwa klienta.
Argumentami przemawiającymi za skutecznością działania marek są przeprowadzane badania przez BRANDLIVE z zakresu:
Nowością w ocenie marek i wynikających z nich korzyści finansowych są opracowane przez BRANDLIVE autorskie modele statyczne (algorytmy matematyczne) dzięki którym prognozujemy zyski uzyskane w procesie zarządzania marką. Są to modele statystyczne współpracujące z narzędziami i metodami brandingowymi jakie wykorzystujemy w swoich pracach do tego, aby marka odniosła sukces na rynku.
Powiązane artykuły
Badania stanowią ważną i rozległą dziedzinę w zakresie kreowania wizerunku marki, ponieważ uzupełniają wydatnie metody brandingowe w zakresie obiektywizacji. Z punktu widzenia zastosowania, badania dzielą się na cztery grupy: 1. Badania audytowe otwierające to zestaw badań obejmujących diagnozę stanu przedsiębiorstwa, marki i jego otoczenia rynkowego, przed wprowadzeniem brandingu. 2. Badania kierunkujące strategiczne to zestaw badań […]
Warto wiedzieć czym jest własność intelektualna, jakie są regulacje w tym zakresie i jakie instytucje stoją na straży przestrzegania praw w tej kwestii.
Proces komercjalizacji wyników prac naukowo-badawczych to pomysł biznesowego wykorzystania wynalazków i zdobycia środków na jego realizację. To także dobrze wykreowana marka.