Kształtowanie wizerunku podczas kryzysu. Od czego zacząć?

Najlepiej zacząć od definicji, gdyż takie terminy jak wizerunek i branding różnie są rozumiane. Wizerunek firmy to wielopłaszczyznowe wyobrażenie o przedsiębiorstwie, istniejące w świadomości odbiorców. Wyobrażenie wielopłaszczyznowe, gdyż dotyczące szerokiego oddziaływania zarówno racjonalnego – np. cena i cechy produktu, jak i emocjonalnego – np. skojarzenia i preferencje.

Tworzenie marki firmy – wizerunek

W przypadku działającej na rynku firmy wizerunek istnieje zawsze, nawet wtedy, kiedy przedsiębiorca nie podejmuje starań w tym kierunku. Można oczywiście liczyć na wizerunek kształtowany spontanicznie, jednak tylko budowa przemyślanego i spójnego wizerunku wzmocni miejsce firmy na rynku. Identyfikacja wizualna natomiast jest narzędziem, pozwalającym zbudować wizerunek w sposób korzystny dla przedsiębiorstwa. Branding to tworzenie świadomości i wartości marki firmy lub jej produktów, poprzez spójną i całościową komunikację.

Rozwój marki

Podczas kryzysu internet okazał się ratunkiem dla wielu przedsiębiorstw. Innym firmom umożliwił rozwinięcie skrzydeł. Pamiętajmy, że wizerunek tworzony w świecie wirtualnym, ma swoje specyficzne wymogi. Czy Twój dotychczasowy branding w sposób właściwy wspiera obecną, internetową sprzedaż? Czy jest wystarczająco silny i przekonywający? Czasem wystarczy przeprowadzić niewielką optymalizację wizerunku, czasem potrzebny jest głębszy rebranding. Poczynione zmiany będą inwestycją długofalową, gdyż trudno obecnie prowadzić biznes bez większego lub mniejszego udziału w świecie wirtualnym.

5/5 - (1 vote)

Niezwykle ważnym aspektem działalności firmy, jest przydatność brandingu w kontekście konkurencji. W wielu branżach już doszło, lub też dojdzie do zmian, które będą się przyczyniały bezpośrednio do powstania nowej struktury branży. A nie jest przecież obojętne, jakie miejsce w tej strukturze zajmie Twoje przedsiębiorstwo. Czas kryzysu to wyjątkowo sprzyjający okres na zdobycie pożądanego miejsca, wśród osłabionej obecnie konkurencji. Znaczny udział w tych roszadach, ma wizerunek tworzony przez branding. Inwestycja w branding znacznie szybciej przyniesie właściwy skutek, niż w czasach przedkryzysowych. Nawet stosunkowo wąskie działanie, jeśli jest odpowiednio przemyślane, przyniesie właściwy dla Twej firmy skutek.

Są branże, w których warto poczekać na rozwój sytuacji kryzysowej i gdzie warto podjąć intensywną walkę o miejsce na rynku po zakończeniu kryzysu. Trzeba wówczas mieć na uwadze, iż pełne otwarcie branżowego rynku będzie skutkowało także wzmocnionymi staraniami konkurencji. Zaplanuj i przygotuj z odpowiednim wyprzedzeniem odpowiednie działania, które będą miały na celu wzmocnienie pozycji Twojej firmy w momencie otwarcia rynku. Odświeżony, silny i skuteczny wizerunek będzie wówczas Twoim atutem. Warto więc wykorzystać obecny czas i podjąć właściwe starania. To Ty masz zaskoczyć konkurencję a nie ona Ciebie.

 

Kryzys nam nie straszny, mamy odpowiednie narzędzia i metody do walki z nim.


 

Powrót do portfolio
5/5 - (1 vote)
Agencja Brandingowa
Agencja brandingowa BRANDLIVE realizuje projekty z zakresu brandingu, identyfikacji wizualnej oraz strategii marki.

Kontakt

BRANDLIVE Sp. z o.o.,
ul. Żurawia 45, 00-680 Warszawa
biuro@brandlive.pl
+48 536 742 137
NIP: 7010823327,
REGON: 380258327,
KRS: 0000729619
Godziny otwarcia: pon. - pt. 09:00 - 17:00

BRANDLIVE | Agencja Brandingowa © 2024 All rights reserved.