Kształtowanie wizerunku podczas kryzysu. Od czego zacząć?

Najlepiej zacząć od definicji, gdyż takie terminy jak wizerunek i branding różnie są rozumiane. Wizerunek firmy to wielopłaszczyznowe wyobrażenie o przedsiębiorstwie, istniejące w świadomości odbiorców. Wyobrażenie wielopłaszczyznowe, gdyż dotyczące szerokiego oddziaływania zarówno racjonalnego – np. cena i cechy produktu, jak i emocjonalnego – np. skojarzenia i preferencje.

Warto pamiętać

W przypadku działającej na rynku firmy wizerunek istnieje zawsze, nawet wtedy, kiedy przedsiębiorca nie podejmuje starań w tym kierunku. Można oczywiście liczyć na wizerunek kształtowany spontanicznie, jednak tylko budowa przemyślanego i spójnego wizerunku wzmocni miejsce firmy na rynku. Branding natomiast jest narzędziem, pozwalającym zbudować wizerunek w sposób korzystny dla przedsiębiorstwa. Branding to tworzenie świadomości i wartości marki firmy lub jej produktów, poprzez spójną i całościową komunikację.

Bądź przygotowany

Podczas kryzysu internet okazał się ratunkiem dla wielu przedsiębiorstw. Innym firmom umożliwił rozwinięcie skrzydeł. Pamiętajmy, że wizerunek tworzony w świecie wirtualnym, ma swoje specyficzne wymogi. Czy Twój dotychczasowy branding w sposób właściwy wspiera obecną, internetową sprzedaż? Czy jest wystarczająco silny i przekonywujący? Czasem wystarczy przeprowadzić niewielką optymalizację wizerunku, czasem potrzebny jest głębszy rebranding. Poczynione zmiany będą inwestycją długofalową, gdyż trudno obecnie prowadzić biznes bez większego lub mniejszego udziału w świecie wirtualnym.

Niezwykle ważnym aspektem działalności firmy, jest przydatność brandingu w kontekście konkurencji. W wielu branżach już doszło, lub też dojdzie do zmian, które będą się przyczyniały bezpośrednio do powstania nowej struktury branży. A nie jest przecież obojętne, jakie miejsce w tej strukturze zajmie Twoje przedsiębiorstwo. Czas kryzysu to wyjątkowo sprzyjający okres na zdobycie pożądanego miejsca, wśród osłabionej obecnie konkurencji. Znaczny udział w tych roszadach, ma wizerunek tworzony przez branding. Inwestycja w branding znacznie szybciej przyniesie właściwy skutek, niż w czasach przedkryzysowych. Nawet stosunkowo wąskie działanie, jeśli jest odpowiednio przemyślane, przyniesie właściwy dla Twej firmy skutek.

Są branże, w których warto poczekać na rozwój sytuacji kryzysowej i gdzie warto podjąć intensywną walkę o miejsce na rynku po zakończeniu kryzysu. Trzeba wówczas mieć na uwadze, iż pełne otwarcie branżowego rynku będzie skutkowało także wzmocnionymi staraniami konkurencji. Zaplanuj i przygotuj z odpowiednim wyprzedzeniem odpowiednie działania, które będą miały na celu wzmocnienie pozycji Twojej firmy w momencie otwarcia rynku. Odświeżony, silny i skuteczny wizerunek będzie wówczas Twoim atutem. Warto więc wykorzystać obecny czas i podjąć właściwe starania. To Ty masz zaskoczyć konkurencję a nie ona Ciebie.

 


Kryzys nam nie straszny, mamy odpowiednie narzędzia i metody do walki z nim.


 

Powrót do artykułów
Od 37 lat specjalizujemy się w brandingu, zwiększaniu sprzedaży oraz zarządzania marką. Skuteczna Agencja Brandingowa ➤ Sprawdź Ofertę

Social media

Kontakt

ul. Żurawia 45
00-680 Warszawa
biuro@brandlive.pl
+48 536 742 137
BRANDLIVE | AGENCJA BRANDINGOWA © Copyright 2020
Treść i schemat strony internetowej BRANDLIVE Sp. z o.o. są chronione prawem autorskim. Kopiowanie informacji lub danych dla celów komercyjnych, w szczególności korzystanie z tekstu, fragmentów tekstu lub zdjęć wymaga uprzedniej zgody BRANDLIVE Sp. z o.o. o ile nie zaznaczono inaczej. Oznakowania, które mogą być zabezpieczone na stronie BRANDLIVE Sp. z o.o. są zastrzeżone. Jest to szczególnie ważne w odniesieniu do marki BRANDLIVE i jej grupy kapitałowej oraz wszelkich związanych z nią symbolami czy znakami, takimi jak logo firmy.