Branding w Social Mediach

Zanim platformy społecznościowe na dobre zagościły w naszym codziennym życiu, proces budowania świadomości marki wśród potencjalnych klientów opierał się na tradycyjnej reklamie w mediach oraz spójnej identyfikacji wizualnej. Należało zadbać o odpowiednie logo i jednolity charakter także takich materiałów jak drukowane ulotki, katalogi czy gadżety reklamowe. Dziś wciąż pozostają to bardzo ważne działania marketingowe, jednak ze względu na niesłabnącą popularność platform społecznościowych, to branding w social mediach stał się jednym z podstawowych elementów kreowania wizerunku marki.

Branding na Facebooku, Instagramie czy w innych social mediach to stosunkowo tanie i przede wszystkim skuteczne narzędzie, którego nie powinna lekceważyć żadna firma. Klienci coraz częściej dokonują decyzji zakupowych na podstawie informacji oraz swoich doświadczeń z daną marką w sieci, także podczas zakupów offline.

Kreowanie marki w social mediach

Branding na Facebooku, Instagramie oraz w innych kanałach to niejako permanentna kampania marketingowa – już od momentu założenia profilu na wybranych platformach. Niekiedy, co z reguły działa niestety na naszą niekorzyść, jeszcze przed zarejestrowaniem się w danym serwisie. Jeśli potencjalni klienci nie znajdą naszego profilu lub odnajdą zaniedbany, dawno nieaktualizowany, mogą wyrobić sobie niekorzystne zdanie na temat naszej marki i od razu zrezygnować z zakupu czy też podjęcia innej formy współpracy.

Działania w zakresie brandingu na Facebooku, Instagramie i na innych social mediach, jak w przypadku każdej innej kampanii marketingowej, należy odpowiednio zaplanować. Zarówno w zakresie treści publikowanych postów i częstotliwości ich publikacji, jak również w kwestii komunikacji z klientami.

Nasza strategia nie może opierać się wyłącznie na dodawaniu postów reklamujących nasze produkty lub usługi. Każdy nasz profil w serwisach społecznościowych musi nieść ze sobą jakąś dodatkową wartość dla użytkowników. Poza tym ze względu na ich specyfikę, kluczowym elementem naszej strategii powinna być komunikacja z odbiorcami. Decydując się na założenie konta na Facebooku, Instagramie czy też LinkedInie, musimy znaleźć czas na odpowiadanie na komentarze, recenzje czy też wiadomości prywatne. Warto też jako marka samodzielnie wchodzić w interakcje z klientami nie tylko poprzez publikowane posty. Możemy udzielać się np. pod branżowymi postami publikowanymi przez innych specjalistów.

Branding w social mediach – na Facebooku, Instargramie i w innych serwisach to jednak nie tylko kreowanie świadomości marki jako firmy, której warto zaufać podczas podejmowania decyzji zakupowych. Nie musi on odnosić się nawet do firmy jako działalności gospodarczej.

Personal branding

W social mediach takich jak Facebook, Instagram, LinkedIn i inne możemy skupić się także na kreowaniu marki osobistej. I nie dotyczy to wyłącznie osób pretendujących do zostania influencerem, którego sukces mierzony jest w zasięgach i lajkach. Personal branding to budowanie swojej reputacji. Budowanie wizerunku eksperta w konkretnej dziedzinie. To inwestycja w siebie, która zaprocentować może wyższą sprzedażą, jeśli jesteśmy właścicielem jakiejś marki, jak również szerokimi możliwościami na rynku pracy.

W dzisiejszych czasach warto czuwać nad własnym wizerunkiem w Internecie i samodzielnie kreować go zgodnie z dobrze zaplanowaną wcześniej strategią. Nic nie powinno być dziełem przypadku, jeśli chcemy dzięki personal brandingowi w social mediach osiągnąć konkretne cele.

Employer branding

Na Facebooku, Instagramie i w social mediach dedykowanych firmom oraz specjalistom takich jak chociażby LinkedIn możemy budować również pozycję swojej marki jako dobrego pracodawcy. Employer branding na Facebooku, Instagramie czy też w branżowych kanałach jest doskonałym wsparciem procesu rekrutacji, na długo przed jego realnym rozpoczęciem. Jest to długofalowe narzędzie, które pozwala nam dotrzeć do świadomości osób aktualnie poszukujących pracy, jak również do pracowników, którzy jeszcze nie myślą o zmianie miejsca zatrudnienia. Nadrzędnym celem employer brandingu na Facebooku, Instagramie i innych social mediach jest bowiem publikacja takich treści i podejmowanie takich działań, które sprawią, że interesujący nas specjaliści sami będą do nas aplikować.

Powrót do artykułów
Od 37 lat specjalizujemy się w brandingu, zwiększaniu sprzedaży oraz zarządzania marką. Skuteczna Agencja Brandingowa ➤ Sprawdź Ofertę

Social media

Kontakt

ul. Żurawia 45
00-680 Warszawa
biuro@brandlive.pl
+48 536 742 137
BRANDLIVE | AGENCJA BRANDINGOWA © Copyright 2020
Treść i schemat strony internetowej BRANDLIVE Sp. z o.o. są chronione prawem autorskim. Kopiowanie informacji lub danych dla celów komercyjnych, w szczególności korzystanie z tekstu, fragmentów tekstu lub zdjęć wymaga uprzedniej zgody BRANDLIVE Sp. z o.o. o ile nie zaznaczono inaczej. Oznakowania, które mogą być zabezpieczone na stronie BRANDLIVE Sp. z o.o. są zastrzeżone. Jest to szczególnie ważne w odniesieniu do marki BRANDLIVE i jej grupy kapitałowej oraz wszelkich związanych z nią symbolami czy znakami, takimi jak logo firmy.