Czas kryzysu wydatnie wpływa na ograniczenie wydatków przedsiębiorstw. Dotyczy to także branż, których sytuacja rynkowa jest zadowalająca, bądź wręcz bardzo dobra. Należy jednak pamiętać, że zwłaszcza teraz trudno odzyskać, utrwalić lub poprawić kondycję firmy bez sprzedaży przynoszącej skutek. Sprzedaż zazwyczaj jest zależna od właściwej komunikacji, której podstawą jest…
Branding podczas kryzysu ułatwia wyprzedzenie osłabionej konkurencji. Podnosi wydajność jakże teraz przydatnej obecności przedsiębiorstw w świecie wirtualnym. Pozwala także z wyprzedzeniem przygotować solidne, wizerunkowe atuty, jeśli zamierzamy wrócić do rynkowej gry po likwidacji ograniczeń związanych z epidemią. Działanie firm podczas kryzysu cechuje oszczędność. Pamiętając jednak jak ważnym argumentem rynkowym może być branding, warto podjąć starania o jego wzmocnienie mimo obecnych trudności. Mając na uwadze kryzysowy czas, warto ograniczyć koszty związane z brandingiem. Istnieją sposoby znaczącej obniżki wydatków brandingowych, przy utrzymaniu jego skuteczności nie odbiegającej zanadto od standardowych wyników.
Najlepsze efekty można osiągnąć, kiedy branding obejmuje wszystkie aspekty przedsiębiorstwa. Obecnie jednak należy optymalizować działania wizerunkowe, poprzez skupienie się wyłącznie na podstawie bytu firmy, czyli na sprzedaży. Należy wykluczyć wszelkie zabiegi brandingowe, które sprzedaży bezpośrednio nie dotyczą. Wiąże się to z ideą brandingu sprzedaży a nie całościowego brandingu przedsiębiorstwa. Pozwala to na zwiększanie zysku przy jednoczesnym obniżeniu kosztu branding designu.
W kontaktach osobistych istnieje obecnie wiele ograniczeń. W wielu jednak branżach, klienci najskuteczniej pozyskiwani są poprzez bezpośrednie kontakty na terenie firmy lub jej filii. Wówczas koszty brandingu mogą być optymalizowane dzięki Ścieżce Klienta. Jest to ograniczenie kosztów, poprzez skupienie się wyłącznie na tych wybranych aspektach wizerunku, które podczas wizyty istotne są dla potencjalnego klienta. Po cóż w dobie ograniczeń zajmować się całościowym wizerunkiem przedsiębiorstwa? Wystarczy wyłącznie skupić się obecnie na tych elementach, które potencjalnie mogą przynieść największą korzyść.
Inną kwestią są koszty personalne. Dotyczy to zarówno wewnętrznej, własnej obsługi marketingowej, jak i firm zewnętrznych. Obecnie lepiej pozyskać profesjonalnego brandingowego doradcę, niż zatrudniać cały zespół realizacyjny. Doświadczony fachowiec doradzi jak niewielkim kosztem przeprowadzić potrzebny branding bez strat wizerunkowych, przez rafy kryzysu wywołanego epidemią.
Powiązane artykuły
Prolog Według wielu Właścicieli marek, konkursy na tak zwane „logo” są doskonałym pomysłem. Wielokrotnie można spotkać się z propozycjami, aby przedstawić „możliwości kreacyjne” zaproszonych agencji brandingowych, kreatywnych czy reklamowych. Jakież to świetne rozwiązanie brandingowych przypadłości! Jaka rozmaitość wyboru! Oczywiście najlepiej przeprowadzić konkurs bez wynagrodzenia za ową „kreatywność”. Przecież wystarczającą nagrodą ma być zaproszenie wybrańca do […]
W artykule bardzo obszernie opiszemy co to jest corporate identity, jakie jest jego zastosowanie oraz jak wykorzystać go celem osiągnięcia przewagi konkurencyjnej. Zaczynajmy więc! Pojęcia brandingowe CI – Corporate Identify – Całościowa identyfikacja. Tożsamość marki w formie charakterystycznego symbolu kształtuje formę przynależności do grupy, czy struktury. Odpowiedni kształt okularów, czy napisy na koszulkach tworzą wspólnotę […]
Kiedy jesteśmy odpowiedzialni za funkcjonowanie jakiejś konkretnej marki, z pewnością niejeden z nas często zastanawia się nad wprowadzaniem w jej zakresie różnego rodzaju zmian, które mogłyby przyczynić się do jeszcze lepszego jej funkcjonowania na obecnym rynku. Jeśli ktoś nie wie, co to jest rebranding, to tutaj właśnie znajdzie odpowiedź. Rebranding to nic innego, jak pewne zmodyfikowanie […]