Czas kryzysu wydatnie wpływa na ograniczenie wydatków przedsiębiorstw. Dotyczy to także branż, których sytuacja rynkowa jest zadowalająca, bądź wręcz bardzo dobra. Należy jednak pamiętać, że zwłaszcza teraz trudno odzyskać, utrwalić lub poprawić kondycję firmy bez sprzedaży przynoszącej skutek. Sprzedaż zazwyczaj jest zależna od właściwej komunikacji, której podstawą jest…
Branding firmy podczas kryzysu ułatwia wyprzedzenie osłabionej konkurencji. Podnosi wydajność jakże teraz przydatnej obecności przedsiębiorstw w świecie wirtualnym. Pozwala także z wyprzedzeniem przygotować solidne, wizerunkowe atuty, jeśli zamierzamy wrócić do rynkowej gry po likwidacji ograniczeń związanych z epidemią. Działanie firm podczas kryzysu cechuje oszczędność. Pamiętając jednak jak ważnym argumentem rynkowym może być branding, warto podjąć starania o jego wzmocnienie mimo obecnych trudności. Mając na uwadze kryzysowy czas, warto ograniczyć koszty związane z brandingiem. Istnieją sposoby znaczącej obniżki wydatków brandingowych, przy utrzymaniu jego skuteczności nie odbiegającej zanadto od standardowych wyników.
Najlepsze efekty można osiągnąć, kiedy branding obejmuje wszystkie aspekty przedsiębiorstwa. Obecnie jednak należy optymalizować działania wizerunkowe, poprzez skupienie się wyłącznie na podstawie bytu firmy, czyli na sprzedaży. Należy wykluczyć wszelkie zabiegi brandingowe, które sprzedaży bezpośrednio nie dotyczą. Wiąże się to z ideą brandingu sprzedaży a nie całościowego brandingu przedsiębiorstwa. Pozwala to na zwiększanie zysku przy jednoczesnym obniżeniu kosztu branding designu.
W kontaktach osobistych istnieje obecnie wiele ograniczeń. W wielu jednak branżach, klienci najskuteczniej pozyskiwani są poprzez bezpośrednie kontakty na terenie firmy lub jej filii. Wówczas koszty brandingu mogą być optymalizowane dzięki Ścieżce Klienta. Jest to ograniczenie kosztów, poprzez skupienie się wyłącznie na tych wybranych aspektach wizerunku, które podczas wizyty istotne są dla potencjalnego klienta. Po cóż w dobie ograniczeń zajmować się całościowym wizerunkiem przedsiębiorstwa? Wystarczy wyłącznie skupić się obecnie na tych elementach, które potencjalnie mogą przynieść największą korzyść.
Inną kwestią są koszty personalne. Dotyczy to zarówno wewnętrznej, własnej obsługi marketingowej, jak i firm zewnętrznych. Obecnie lepiej pozyskać profesjonalnego brandingowego doradcę, niż zatrudniać cały zespół realizacyjny. Doświadczony fachowiec doradzi jak niewielkim kosztem przeprowadzić potrzebny branding bez strat wizerunkowych, przez rafy kryzysu wywołanego epidemią.
Powiązane artykuły
Podchodząc do procesu brandingu marki kosmetycznej warto zwrócić uwagę na kluczowe aspekty z tego zakresu: Analizy otoczenia rynkowego markiStrategii wizerunkowej markiNazwy markiSystemu identyfikacji wizualnejKomunikacji marketingowej wraz ze strategią promocji Stworzenie marki kosmetycznej – konkurencja Po wykonaniu badań związanych z targetem rynkowej naszej marki kosmetycznej, warto przygotować brief w postaci założeń projektowych, które będą służyć do […]
Skutecznie przeprowadzona analiza pomoże Ci ocenić mocne i słabe strony konkurencji jak i zidentyfikować zagrożenia oraz szanse dla Twojej marki. Analiza konkurencji jest punktem wyjścia dla wszystkich strategicznych decyzji biznesowych. Poprzez śledzenie konkurentów możesz przewidywać ich kolejne ruchy, identyfikować zachodzące na rynku zmiany oraz czerpać inspiracje. Zatem jakie elementy trzeba brać pod uwagę oraz w […]
Do stworzenia spójnej identyfikacji wizualnej niezbędny jest brand book czyli księga znaków. Dzięki niej marka zawiera wszelkie wytyczne, by prawidłowo mogła używać logo do znakowania różnych produktów oraz firmowych gadżetów. Brand book gwarantuje spójność wizerunku Twojej firmy, dlatego jest niezbędny. Logo firmy musi nie tylko rewelacyjnie wyglądać, ale też być funkcjonalne – dzięki temu w […]