Jak obniżyć koszty podczas kryzysu?

Branding sprzedaży, ścieżki klienta, doradczy

Czas kryzysu wydatnie wpływa na ograniczenie wydatków przedsiębiorstw. Dotyczy to także branż, których sytuacja rynkowa jest zadowalająca, bądź wręcz bardzo dobra. Należy jednak pamiętać, że zwłaszcza teraz trudno odzyskać, utrwalić lub poprawić kondycję firmy bez sprzedaży przynoszącej skutek. Sprzedaż zazwyczaj jest zależna od właściwej komunikacji, której podstawą jest efektywny branding.

Dlaczego?

Branding podczas kryzysu ułatwia wyprzedzenie osłabionej konkurencji. Podnosi wydajność jakże teraz przydatnej obecności przedsiębiorstw w świecie wirtualnym. Pozwala także z wyprzedzeniem przygotować solidne, wizerunkowe atuty, jeśli zamierzamy wrócić do rynkowej gry po likwidacji ograniczeń związanych z epidemią. Działanie firm podczas kryzysu cechuje oszczędność. Pamiętając jednak jak ważnym argumentem rynkowym może być branding, warto podjąć starania o jego wzmocnienie mimo obecnych trudności. Mając na uwadze kryzysowy czas, warto ograniczyć koszty związane z brandingiem. Istnieją sposoby znaczącej obniżki wydatków brandingowych, przy utrzymaniu jego skuteczności nie odbiegającej zanadto od standardowych wyników.

Co można osiągnąć?

Najlepsze efekty można osiągnąć, kiedy branding obejmuje wszystkie aspekty przedsiębiorstwa. Obecnie jednak należy optymalizować działania wizerunkowe, poprzez skupienie się wyłącznie na podstawie bytu firmy, czyli na sprzedaży. Należy wykluczyć wszelkie zabiegi brandingowe, które sprzedaży bezpośrednio nie dotyczą. Wiąże się to z ideą brandingu sprzedaży a nie całościowego brandingu przedsiębiorstwa. Pozwala to na zwiększanie zysku przy jednoczesnym obniżeniu kosztu brandingu.

W kontaktach osobistych istnieje obecnie wiele ograniczeń. W wielu jednak branżach, klienci najskuteczniej pozyskiwani są poprzez bezpośrednie kontakty na terenie firmy lub jej filii. Wówczas koszty brandingu mogą być optymalizowane dzięki Ścieżce Klienta. Jest to ograniczenie kosztów, poprzez skupienie się wyłącznie na tych wybranych aspektach wizerunku, które podczas wizyty istotne są dla potencjalnego klienta. Po cóż w dobie ograniczeń zajmować się całościowym wizerunkiem przedsiębiorstwa? Wystarczy wyłącznie skupić się obecnie na tych elementach, które potencjalnie mogą przynieść największą korzyść.

Inną kwestią są koszty personalne. Dotyczy to zarówno wewnętrznej, własnej obsługi marketingowej, jak i firm zewnętrznych. Obecnie lepiej pozyskać profesjonalnego brandingowego doradcę, niż zatrudniać cały zespół realizacyjny. Doświadczony fachowiec doradzi jak niewielkim kosztem przeprowadzić potrzebny branding bez strat wizerunkowych, przez rafy kryzysu wywołanego epidemią.

Powrót do artykułów
Od 37 lat specjalizujemy się w brandingu, zwiększaniu sprzedaży oraz zarządzania marką. Skuteczna Agencja Brandingowa ➤ Sprawdź Ofertę

Social media

Kontakt

ul. Żurawia 45
00-680 Warszawa
biuro@brandlive.pl
+48 536 742 137
BRANDLIVE | AGENCJA BRANDINGOWA © Copyright 2020
Treść i schemat strony internetowej BRANDLIVE Sp. z o.o. są chronione prawem autorskim. Kopiowanie informacji lub danych dla celów komercyjnych, w szczególności korzystanie z tekstu, fragmentów tekstu lub zdjęć wymaga uprzedniej zgody BRANDLIVE Sp. z o.o. o ile nie zaznaczono inaczej. Oznakowania, które mogą być zabezpieczone na stronie BRANDLIVE Sp. z o.o. są zastrzeżone. Jest to szczególnie ważne w odniesieniu do marki BRANDLIVE i jej grupy kapitałowej oraz wszelkich związanych z nią symbolami czy znakami, takimi jak logo firmy.