Branding w czasie pandemii

Czy realizacja brandingu rzeczywiście jest teraz przydatna?

Trzy powody, dla których warto branding realizować.

Wielu przedsiębiorców nie docenia znaczenia brandingu podczas coraz bardziej odczuwalnego kryzysu gospodarczego wywołanego pandemią. Zwłaszcza, iż kwestia cięcia kosztów zewnętrznych dotyczy coraz większej ilości firm w wielu branżach.

Przydatność wprowadzania brandingu w obecnym, trudnym czasie zależy od tego, jak branding jest przez przedsiębiorcę rozumiany. Jeżeli branding miałby być realizowany jako przedsięwzięcie wyłącznie wizualne, na pewno nie jest to czas na tego typu działanie. Ładne logo i porządek w identyfikacji wizualnej stanowią koszty, które nie powinny mieć obecnie miejsca, podobnie jak wiele innych usług zewnętrznych.

Jeśli natomiast branding jest traktowany jako narzędzie mające z założenia wspierać biznes, to jego realizacja obecnie jest jak najbardziej wskazana. Przecież rzadko kiedy biznes wymaga wsparcia tak bardzo, jak teraz. Nie są obecnie potrzebne projekty mających na celu oprawę estetyczną firmy. Potrzebne natomiast są projekty wpływające na wzmocnienie i pożądaną obecnie, elastyczność rynkowego działania przedsiębiorstwa.

Branding w czasie pandemii warto realizować z trzech powodów.

Powód pierwszy – przeciwności stwarzają Ci nowe możliwości.

Kryzys gospodarczy wywołany pandemią zmienia na naszych oczach układ sił na rynkach najróżniejszych branż. Zmieniają  się także oczekiwania klientów i sposoby komunikacji społecznej. To dobry czas na zdobycie lub umocnienie pozycji rynkowej i zdystansowanie konkurencji. Nieodzownym narzędziem w tej sytuacji jest branding wspierający takie działania.

Powód drugi – bądź gotów do startu.

Trudno było przygotować się na kryzys, który zaskoczył nas wszystkich. Ten trudny okres jednak się skończy, jak prawie wszystko co ma swój początek i będzie skutkował mnogością działań rynkowych ze strony konkurencji. Czy Twój biznes będzie na to gotowy? Wymaga to perspektywicznego myślenia i czasu na odpowiednie przygotowanie. Warto być gotowym do działań pokryzysowych i zaskoczyć konkurencję. Pomoże Ci w tym właśnie branding.

Powód trzeci – jakość za rozsądną cenę

Mając na uwadze wyżej naszkicowane powody, dla których warto się zajmować brandingiem, trzeba jednak liczyć się z kosztami, szczególnie w obecnym czasie. Zwróćmy uwagę, iż kryzys jest świetnym okresem na zakupy w wielu branżach, także w branży brandingowej. Kiedy, jak nie teraz właśnie, można pozyskać do współpracy mocno zazwyczaj zapracowanych ekspertów? Kiedy jak nie teraz, warto rozmawiać o rozłożeniu płatności w czasie?

Powrót do artykułów
Od 37 lat specjalizujemy się w brandingu, zwiększaniu sprzedaży oraz zarządzania marką. Skuteczna Agencja Brandingowa ➤ Sprawdź Ofertę

Social media

Kontakt

ul. Żurawia 45
00-680 Warszawa
biuro@brandlive.pl
+48 536 742 137
BRANDLIVE | AGENCJA BRANDINGOWA © Copyright 2020
Treść i schemat strony internetowej BRANDLIVE Sp. z o.o. są chronione prawem autorskim. Kopiowanie informacji lub danych dla celów komercyjnych, w szczególności korzystanie z tekstu, fragmentów tekstu lub zdjęć wymaga uprzedniej zgody BRANDLIVE Sp. z o.o. o ile nie zaznaczono inaczej. Oznakowania, które mogą być zabezpieczone na stronie BRANDLIVE Sp. z o.o. są zastrzeżone. Jest to szczególnie ważne w odniesieniu do marki BRANDLIVE i jej grupy kapitałowej oraz wszelkich związanych z nią symbolami czy znakami, takimi jak logo firmy.