Wielu przedsiębiorców nie docenia znaczenia brandingu podczas coraz bardziej odczuwalnego kryzysu gospodarczego wywołanego pandemią. Zwłaszcza, iż kwestia cięcia kosztów zewnętrznych dotyczy coraz większej ilości firm w wielu branżach.
Przydatność wprowadzania brandingu w obecnym, trudnym czasie zależy od tego, jak branding jest przez przedsiębiorcę rozumiany. Jeżeli branding miałby być realizowany jako przedsięwzięcie wyłącznie wizualne, na pewno nie jest to czas na tego typu działanie. Ładne logo i porządek w identyfikacji wizualnej stanowią koszty, które nie powinny mieć obecnie miejsca, podobnie jak wiele innych usług zewnętrznych.
Jeśli natomiast branding jest traktowany jako narzędzie mające z założenia wspierać biznes, to jego realizacja obecnie jest jak najbardziej wskazana. Przecież rzadko kiedy biznes wymaga wsparcia tak bardzo, jak teraz. Nie są obecnie potrzebne projekty mających na celu oprawę estetyczną firmy. Potrzebne natomiast są projekty wpływające na wzmocnienie i pożądaną obecnie, elastyczność rynkowego działania przedsiębiorstwa.
Kryzys gospodarczy wywołany pandemią zmienia na naszych oczach układ sił na rynkach najróżniejszych branż. Zmieniają się także oczekiwania klientów i sposoby komunikacji społecznej. To dobry czas na zdobycie lub umocnienie pozycji rynkowej i zdystansowanie konkurencji. Nieodzownym narzędziem w tej sytuacji jest branding wspierający takie działania.
Trudno było przygotować się na kryzys, który zaskoczył nas wszystkich. Ten trudny okres jednak się skończy, jak prawie wszystko co ma swój początek i będzie skutkował mnogością działań rynkowych ze strony konkurencji. Czy Twój biznes będzie na to gotowy? Wymaga to perspektywicznego myślenia i czasu na odpowiednie przygotowanie. Warto być gotowym do działań pokryzysowych i zaskoczyć konkurencję. Pomoże Ci w tym właśnie branding.
Mając na uwadze wyżej naszkicowane powody, dla których warto się zajmować brandingiem, trzeba jednak liczyć się z kosztami, szczególnie w obecnym czasie. Zwróćmy uwagę, iż kryzys jest świetnym okresem na zakupy w wielu branżach, także w branży brandingowej. Kiedy, jak nie teraz właśnie, można pozyskać do współpracy mocno zazwyczaj zapracowanych ekspertów? Kiedy jak nie teraz, warto rozmawiać o rozłożeniu płatności w czasie?
Powiązane artykuły
Podchodząc do procesu brandingu marki kosmetycznej warto zwrócić uwagę na kluczowe aspekty z tego zakresu: Analizy otoczenia rynkowego markiStrategii wizerunkowej markiNazwy markiSystemu identyfikacji wizualnejKomunikacji marketingowej wraz ze strategią promocji Stworzenie marki kosmetycznej – konkurencja Po wykonaniu badań związanych z targetem rynkowej naszej marki kosmetycznej, warto przygotować brief w postaci założeń projektowych, które będą służyć do […]
Skutecznie przeprowadzona analiza pomoże Ci ocenić mocne i słabe strony konkurencji jak i zidentyfikować zagrożenia oraz szanse dla Twojej marki. Analiza konkurencji jest punktem wyjścia dla wszystkich strategicznych decyzji biznesowych. Poprzez śledzenie konkurentów możesz przewidywać ich kolejne ruchy, identyfikować zachodzące na rynku zmiany oraz czerpać inspiracje. Zatem jakie elementy trzeba brać pod uwagę oraz w […]
Do stworzenia spójnej identyfikacji wizualnej niezbędny jest brand book czyli księga znaków. Dzięki niej marka zawiera wszelkie wytyczne, by prawidłowo mogła używać logo do znakowania różnych produktów oraz firmowych gadżetów. Brand book gwarantuje spójność wizerunku Twojej firmy, dlatego jest niezbędny. Logo firmy musi nie tylko rewelacyjnie wyglądać, ale też być funkcjonalne – dzięki temu w […]