Wizualny wizerunek korporacji

Równolegle z brandingem stacji paliw, prowadziliśmy prace nad wizerunkiem korporacji Polski Koncern Naftowy. Obydwa systemy wizualne w myśl założeń strategicznych, różniły się stylem.

Wobec wymogu przyspieszenia prac brandingowych, projektowanie prowadziliśmy metodą Tryptyk(c). Była to nasza nowatorska wówczas metoda, łącząca w jedną całość kreację, optymalizację i weryfikację systemu wizualnego. Dzięki temu mogliśmy w bardzo krótkim czasie, przedstawiać do akceptacji projekty nośników, nie obawiając się przy tym utraty spójności systemu. 

Brak pozytywnego rezultatu prac prowadzonych przez naszych poprzedników, wpłynął na znaczne opóźnienie realizacji brandingu. W związku z tym zarówno projektowanie, jak i wdrożenie, musieliśmy przeprowadzić wyjątkowo sprawnie.

Wizualny wizerunek korporacji

System wizualny korporacji

podzielony został na cztery działy identyfikacji: 

– typografię i kolorystykę akcydensów oraz oznakowanie;

– styl środków transportu ze szczególnym uwzględnieniem cystern;

– architektura obiektów biurowych wraz z oznakowaniem;

– styl nośników reklamowych.

Wybór nośników korporacyjnego wizerunku, podyktowany był najpilniejszymi potrzebami w tym zakresie oraz krótkimi terminami realizacji produkcji.

Koherentność systemu identyfikacji korporacji i systemu identyfikacji sieci stacji paliw, zapewniały elementy bazowe. Stanowiły kompendium wiedzy na temat podstaw brandingu. Obejmowały swą zawartością godło, logotyp, modyfikację kroju logotypowego, kolorystykę, kroje podstawowe i uzupełniające, układy typograficzne oraz warianty i wersje znaku a także  jego kontekst użytkowy.

Zestaw Elementów Bazowych uzupełniliśmy przydatnymi wówczas w brandingowej praktyce, narzędziami weryfikacji spójności identyfikacji. Narzędzia służyły do weryfikacji kolorystyki oraz wielkości minimalnych znaku. Dodatkowym ułatwieniem w prowadzeniu brandingu były tabele znaków oraz szczegółowe specyfikacje.

Projekt systemu wizualnego, był użytkowym wzorcem postępowania, przeznaczonym dla powołanych Koordynatorów Identyfikacji i wszystkich osób zaangażowanych w proces tworzenia, kontynuowania i rozwoju brandingu.

Projekt wizualnego wizerunku korporacji ORLEN, zawarliśmy w dwóch dokumentach: ORLEN – Elementy Bazowe i Przewodnik Identyfikacji Wizualnej.

Brak nowoczesnego wizerunku firmy? Skontaktuj się z nami i umów się na spotkanie!
T: +48 536 742 137, M: biuro@brandlive.pl

 

Powrót do artykułów
Od 37 lat specjalizujemy się w brandingu, zwiększaniu sprzedaży oraz zarządzania marką. Skuteczna Agencja Brandingowa ➤ Sprawdź Ofertę

Kontakt

BRANDLIVE Sp. z o.o.,
ul. Żurawia 45, 00-680 Warszawa
biuro@brandlive.pl
+48 536 742 137
NIP: 7010823327,
REGON: 380258327,
KRS: 0000729619
Godziny otwarcia: pon. - pt. 09:00 - 17:00

BRANDLIVE | Agencja Brandingowa © 2020 All rights reserved.