Rebranding Szpitala Bielańskiego

Biała róża nowym symbolem Szpitala Bielańskiego

Jubileusz 60-lecia Szpitala, powiązano z wprowadzeniem nowego znaku marki. Potrzeba pozytywnego przekazu, stała się podstawą zmiany brandingu Szpitala. Biała róża jest nowym symbolem Szpitala.

Marki są integralną częścią współczesnej komunikacji społecznej. Branding od dawna przestał być narzędziem tworzenia wizerunku wyłącznie przedsiębiorstw i produktów. Obecnie marki są stosowane także przez różnorodne instytucje, dbające o swoją pozycję. Jest to zjawisko powszechne i zyskujące na znaczeniu. Dotyczy to także szpitali publicznych, których kierownictwo coraz częściej docenia walory marek.

Wkrótce Szpital Bielański będzie obchodził swoje 60-lecie. Ważna dla tej instytucji rocznica, była impulsem dla redeMinicji dotychczasowej marki. Powołany w Szpitalu komitet odpowiedzialny za rocznicę, połączył prace nad zmianą znaku Szpitala z pracami nad znakiem jubileuszowym. Do przeprowadzenia projektów zaproszono doświadczonych ekspertów reprezentujących firmę brandingową BrandLive.

Największą wadą dotychczasowego znaku marki Szpitala Bielańskiego, był jego kształt graMiczny, często kojarzony jako „+3”. Nie wpływało to korzystnie na wizerunek Szpitala, obniżając jego rangę i profesjonalizm. Przeprowadzona analiza wykazała potrzebę wprowadzenia symbolu świeżego, generującego pozytywny przekaz. Podczas prac strategicznych podjęto decyzję o poszukiwaniu rozwiązania graMicznego, kojarzonego z nowoczesnością i innowacyjnością. Wiązało się to bezpośrednio z kierunkiem rozwoju Szpitala, realizowanym konsekwentnie przez ostatnie dziesięciolecie.

W toku prac…

przyjęto przyjazny pacjentom symbol BIAŁEJ RÓŻY, odnoszący się do życia, zdrowia i rozwoju. Ważne było także nawiązanie barwą do dzielnicy Bielany, wywodzącej się od sprowadzonego tu w XVII wieku zakonu kamedułów. Zakonnicy, nazywani byli w tamtych czasach „bielanami” lub „bielakami” w związku z barwą swych habitów. Biała róża nawiązuje również do jednego z wizerunków patrona Szpitala, bł. ks. Jerzego Popiełuszki. Ważnym argumentem jest także postać zasłużonego dla Szpitala prof. Romualda Dębskiego i stworzonej przez niego akcji społecznej matek, której symbolem jest biała róża.

Nowy znak marki

Oprócz wielu korzystnych skojarzeń, pozytywnie wyróżnia Szpital Bielański wśród innych szpitali warszawskich. Zaletą rebrandingu jest także jego niskobudżetowe wdrożenie. Jest to możliwe dzięki połączeniu rebrandingu z zaplanowanymi wcześniej obchodami 60-lecia, rocznicy ważnej i konsolidującej pracowników Szpitala. Przyjazne, nowoczesne i innowacyjne rozwiązanie marki, znakomicie podkreśla rozwój tej zasłużonej dla Warszawy instytucji.

Media o nowym znaku:

https://nowymarketing.pl/a/24481,rebranding-szpitala-bielanskiego

https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/szpital-bielanski-nowa-identyfkacja-wizualna

https://informator-stolicy.pl/artykul/biala-roza-nowym-symbolem-szpitala-bielanskiego

https://www.medexpress.pl/szpital-bielanski-z-nowym-logo/75856

 

Dotychczasowy znak marki

Nowy znak marki

Szpital Bielański

Nowy znak marki w połączeniu ze znakiem jubileuszowym

Szpital Bielański Jubileusz

Inwersje kolorystyczne nowego znaku marki

Powrót do artykułów
Od 37 lat specjalizujemy się w brandingu, zwiększaniu sprzedaży oraz zarządzania marką. Skuteczna Agencja Brandingowa ➤ Sprawdź Ofertę

Social media

Kontakt

ul. Żurawia 45
00-680 Warszawa
biuro@brandlive.pl
+48 536 742 137
BRANDLIVE | AGENCJA BRANDINGOWA © Copyright 2020
Treść i schemat strony internetowej BRANDLIVE Sp. z o.o. są chronione prawem autorskim. Kopiowanie informacji lub danych dla celów komercyjnych, w szczególności korzystanie z tekstu, fragmentów tekstu lub zdjęć wymaga uprzedniej zgody BRANDLIVE Sp. z o.o. o ile nie zaznaczono inaczej. Oznakowania, które mogą być zabezpieczone na stronie BRANDLIVE Sp. z o.o. są zastrzeżone. Jest to szczególnie ważne w odniesieniu do marki BRANDLIVE i jej grupy kapitałowej oraz wszelkich związanych z nią symbolami czy znakami, takimi jak logo firmy.