Identyfikacja Wizualna Sieci Stacji Paliw

Wizerunek sieci stacji paliw ORLEN był najważniejszą częścią realizowanego przez nas brandingu. Projekt obejmował trzy obszary – architekturę, identyfikację i informację wizualną. Prace projektowe wspierały badania, weryfikacja prototypowa, realizacja pilotażowa oraz koncepcja zarządzania wizerunkiem sieci.

Opracowaliśmy niepowtarzalny, wysoce rozpoznawalny styl stacji paliw, który towarzyszy marce od wielu lat. Naszym celem było nie tylko uzyskanie najwyższej jakości. Należało także przewidzieć kierunek rozwoju wizerunku konkurencyjnych sieci sprzedaży na tym rynku. Stąd specjalny, bazowy element architektoniczny, oświetlenie liniowe, czy odbiegający od standardu katalog piktogramów. 

Orlen - wizualny wizerunek
Wizualny wizerunek ORLEN

Po zatwierdzeniu przez Zarząd koncepcji wiodącej, następnym krokiem było przygotowanie kilkudziesięciu opracowań systemowych stacji paliw. Obiektywizację oceny projektów i właściwą prognozę oddziaływania stacji, zapewnił zestaw przeprowadzonych przez nas badań. Badania z zakresu ergonomii widzenia i psychologii widzenia, objęły preferencje postrzegania stacji, percepcję mobilną i statyczną, hierarchię odbioru komunikatów wizualnych, widzenie progowe w warunkach dziennych i nocnych. 

ORLEN wizualny wizerunek
ORLEN wizerunek

Jakość realizacyjną, konstrukcyjną i materiałową, pomógł ocenić nasz Program Prototypowy. Wykonane pod naszym nadzorem prototypy elementów wyposażenia stacji, pozwoliły udoskonalić projekty z korzyścią dla produkcji modułowego systemu wizualnego. Ostateczną weryfikację wizerunku stacji paliw w warunkach rzeczywistych, zapewnił nasz  Program Pilotażowy. Pod naszym nadzorem wykonany został kompletny branding wybranej stacji. 

Orlen Wizerunek sieci

Pilotaż ten pozwolił dopracować system od strony produkcyjnej i logistycznej. Każdy z programów kończony był wnioskami odnoszącymi się do przewidywanych kosztów produkcji. Aby podnieść skuteczność planowanego brandingu, równolegle prowadziliśmy prace z zakresu zarządzania wizerunkiem sieci. Nasze wcześniejsze doświadczenia wyniesione z największych przedsiębiorstw, pomogły nam opracować Księgę Procedur i Dokumentów Wewnętrznych.

Orlen zbiornik gazu
orlen stacja paliw

Projekt brandingu sieciowego zawierał alternatywne możliwości kształtowania wizerunku stacji, w zależności od indywidualnych uwarunkowań. Przedstawione rozwiązania uwzględniały zarówno istniejącą wówczas, jak i dającą się przewidzieć w przyszłości, różnorodność wielkości stacji, układów funkcjonalnych i usług dodatkowych. Elastyczność rozwiązań pozwoliła na zastosowanie brandingu w różnorodnych sytuacjach, przy zachowaniu jakości i stabilności wizerunku sieci. 

orlen stacja paliw

Projekt wizualnego wizerunku sieci ORLEN, zawarliśmy w dokumencie Księga Identyfikacji Wizualnej – Katalog Elementów Wizualizacji Stacji Paliw.

Zobacz nasze inne artykuły

Zobacz wszystkie
Jednorożec czy kucyk? Marketer+
Dyrektor Strategiczny BRANDLIVE w marketer+ opowiada na ciekawe pytania związane ze swoim 37-letnim doświadczeniem brandingowym.
PRASA
Czytaj dalej
BRANDING – Baza wiedzy cz. 1
Branding to kreowanie świadomości marki oraz budowanie pożądanego wizerunku w oczach konsumentów. Proces brandingu skutecznie podkreśla wartości i wyróżnia markę.
BRANDING
Czytaj dalej
Wizualny wizerunek korporacji
Koherentność systemu identyfikacji korporacji i systemu identyfikacji sieci stacji paliw, zapewniały elementy bazowe. Stanowiły kompendium wiedzy na temat podstaw brandingu.
PKN ORLEN Z NASZYCH PROJEKTÓW
Czytaj dalej