Jubileusz 60-lecia Szpitala, powiązano z wprowadzeniem nowego znaku marki. Potrzeba pozytywnego przekazu, stała się podstawą zmiany brandingu Szpitala. Biała róża jest nowym symbolem Szpitala.
Marki są integralną częścią współczesnej komunikacji społecznej. Branding od dawna przestał być narzędziem tworzenia wizerunku wyłącznie przedsiębiorstw i produktów. Obecnie marki są stosowane także przez różnorodne instytucje, dbające o swoją pozycję. Jest to zjawisko powszechne i zyskujące na znaczeniu. Dotyczy to także szpitali publicznych, których kierownictwo coraz częściej docenia walory marek.
Wkrótce Szpital Bielański będzie obchodził swoje 60-lecie. Ważna dla tej instytucji rocznica, była impulsem dla redefinicji dotychczasowej marki. Powołany w Szpitalu komitet odpowiedzialny za rocznicę, połączył prace nad zmianą znaku Szpitala z pracami nad znakiem jubileuszowym. Do przeprowadzenia projektów zaproszono doświadczonych ekspertów reprezentujących firmę brandingową BrandLive.
Największą wadą dotychczasowego znaku marki Szpitala Bielańskiego, był jego kształt graMiczny, często kojarzony jako „+3”. Nie wpływało to korzystnie na wizerunek Szpitala, obniżając jego rangę i profesjonalizm. Przeprowadzona analiza wykazała potrzebę wprowadzenia symbolu świeżego, generującego pozytywny przekaz. Podczas prac strategicznych podjęto decyzję o poszukiwaniu rozwiązania graMicznego, kojarzonego z nowoczesnością i innowacyjnością. Wiązało się to bezpośrednio z kierunkiem rozwoju Szpitala, realizowanym konsekwentnie przez ostatnie dziesięciolecie.
przyjęto przyjazny pacjentom symbol BIAŁEJ RÓŻY, odnoszący się do życia, zdrowia i rozwoju. Ważne było także nawiązanie barwą do dzielnicy Bielany, wywodzącej się od sprowadzonego tu w XVII wieku zakonu kamedułów. Zakonnicy, nazywani byli w tamtych czasach „bielanami” lub „bielakami” w związku z barwą swych habitów. Biała róża nawiązuje również do jednego z wizerunków patrona Szpitala, bł. ks. Jerzego Popiełuszki. Ważnym argumentem jest także postać zasłużonego dla Szpitala prof. Romualda Dębskiego i stworzonej przez niego akcji społecznej matek, której symbolem jest biała róża.
Oprócz wielu korzystnych skojarzeń, pozytywnie wyróżnia Szpital Bielański wśród innych szpitali warszawskich. Zaletą rebrandingu jest także jego niskobudżetowe wdrożenie. Jest to możliwe dzięki połączeniu rebrandingu z zaplanowanymi wcześniej obchodami 60-lecia, rocznicy ważnej i konsolidującej pracowników Szpitala. Przyjazne, nowoczesne i innowacyjne rozwiązanie marki, znakomicie podkreśla rozwój tej zasłużonej dla Warszawy instytucji.
https://nowymarketing.pl/a/24481,rebranding-szpitala-bielanskiego
https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/szpital-bielanski-nowa-identyfkacja-wizualna
https://informator-stolicy.pl/artykul/biala-roza-nowym-symbolem-szpitala-bielanskiego
https://www.medexpress.pl/szpital-bielanski-z-nowym-logo/75856
Powiązane artykuły
Symbolika marki jest ciągle niedocenianym instrumentem wizerunkowym, podnoszącym walory brandingu. Opracowany przez nas program symboliczny, odnosił się zarówno do Koncernu, jak i jego sieci stacji paliw. Program utrwalał wizerunek przedsiębiorstwa o polskim, narodowym charakterze. Skuteczny program brandingowy w PKN ORLEN Dzięki właściwemu programowi symbolicznemu, możliwe jest skuteczniejsze i bardziej efektywne kształtowanie przekazu brandingowego. Symbolika dostosowana […]
Koherentność systemu identyfikacji korporacji i systemu identyfikacji sieci stacji paliw, zapewniały elementy bazowe. Stanowiły kompendium wiedzy na temat podstaw brandingu.
Wizerunek sieci stacji paliw ORLEN był najważniejszą częścią realizowanego przez nas brandingu. Projekt obejmował trzy obszary – architekturę, identyfikację i informację wizualną.