Audyt marki – jak rozumieć?

Właściwa metoda rozwoju marki, często jest trudna do określenia. Dlatego tak przydatna jest obiektywna diagnoza marki, przedsiębiorstwa i potencjału rynkowego.

Czym jest Audyt Marki ?

Szeroko zakrojony audyt marki, polega na badaniu potencjału przedsiębiorstwa, jego obecnych działań i zamierzeń w kontekście brandingu. Audyt może objąć między innymi organizację i strukturę zarządzania, sferę produkcyjno – technologiczną, techniki wdrażania nowych rozwiązań i system kształcenia kadr. To także ocena skuteczności znaku marki, systemu wizualnego, systemu zachowań, technik marketingowych i sprzedażowych.

Audyt marki – cele

Firmy, które decydują się na audyt marki, dążą do poprawienia konkurencyjności i osiągnięcia silniejszej pozycji na rynku. Podczas audytu rozpoznawane są negatywne procesy zachodzące w przedsiębiorstwie, ograniczające jego rozwój. W wyniku przeprowadzonych prac Przedsiębiorca otrzymuje obiektywną ocenę potencjału swojej marki oraz informacje określające sposoby zwiększenia efektywności firmy. Opracowana definicja marki ułatwia podjęcie właściwych kroków, zwiększających przychody przedsiębiorstwa. Bardzo często audyt jest także realizowany w projekcie rebrandingu.

5/5 - (109 votes)

Jak przeprowadzić audyt marki?

Metod przeprowadzenia audytu jest wiele, ponieważ zależą one od wielkości przedsiębiorstwa, branży, lokalizacji oraz innych czynników składających się na działalność firmy. W metodyce istotne jest indywidualne podejście, jednak można wyróżnić cztery stałe etapy realizacji.

A. Zbieranie informacji – zgromadzenie potrzebnych materiałów i dokumentów, dokumentacja wizualna, przeprowadzenie badań, testów, wywiadów i ankiet.

B. Analiza pozyskanych danych.

C. Synteza wyników.

D. Definicja marki – raport końcowy.

Powrót do artykułów
5/5 - (109 votes)
Agencja Brandingowa
Agencja brandingowa BRANDLIVE realizuje projekty z zakresu brandingu, identyfikacji wizualnej oraz strategii marki. Skuteczna Agencja Brandingowa, która dowozi projekty. ➤ Sprawdź Ofertę

Kontakt

BRANDLIVE Sp. z o.o.,
ul. Żurawia 45, 00-680 Warszawa
biuro@brandlive.pl
+48 536 742 137
NIP: 7010823327,
REGON: 380258327,
KRS: 0000729619
Godziny otwarcia: pon. - pt. 09:00 - 17:00

BRANDLIVE | Agencja Brandingowa © 2022 All rights reserved.