Prowadzisz blog firmowy? Zobacz, jak wykorzystać go do wypozycjonowania swojej witryny

Wartościowy content to jeden z istotnych czynników, który ma wpływ na efekty pozycjonowania. Dlatego też prowadzenie firmowego bloga może Ci pomóc w wypozycjonowaniu witryny, niezależnie od tego, czy oferujesz usługi budowlane, czy też prowadzisz sklep internetowy ze zdrową żywnością lub drogerię online. Dowiedz się, jak wykorzystać treści blogowe w celu wspierania strategii SEO.

Firmowy blog – źródło fraz kluczowych istotnych z punktu widzenia pozycjonowania

Jeśli prowadzisz działania SEO, wykorzystaj bloga do umieszczania w nim fraz kluczowych, na które chcesz się pozycjonować w Google. Content na blogu daje możliwość zastosowania fraz kluczowych z długiego ogona i poprawy widoczności Twojej witryny. Czym jest długi ogon? To frazy złożone z kilku słów, które:

  • szybciej przynoszą efekty SEO,
  • są mniej konkurencyjne,
  • dokładnie odzwierciedlają zamiary użytkownika i określają, czy chce on kupić konkretny produkt, czy też szuka informacji i treści poradnikowych.

Poprzez prowadzenie bloga możesz zwiększyć widoczność zarówno na frazy ogólne, jak i na frazy long tail i poprawić swoją pozycję w Google.

Wykorzystaj bloga w strategii linkowania wewnętrznego

Piszesz tekst na firmowego bloga? Nie zapomnij uzupełnić go o linki wewnętrzne. Przyniosą one korzyść dla pozycjonowania Twojej witryny, ponieważ:

  • informują algorytmy Google, które podstrony są dla Ciebie ważne,
  • ułatwiają robotom Google poruszanie się po stronie,
  • poprawiają nawigację w witrynie,
  • mogą przyczynić się do wydłużenia czasu przebywania na stronie przez użytkowników, a ten z kolei może mieć wpływ na wyniki pozycjonowania.

W jaki sposób prowadzić linkowanie wewnętrzne na blogu, by wspierać efekty SEO? Możesz linkować do:

  • produktów w sklepie internetowym, które omawiasz we wpisie blogowym,
  • podstron ofertowych,
  • innych wpisów blogowych, powiązanych tematycznie.

Sprawdzoną praktyką jest umieszczanie linków do powiązanych wpisów blogowych w formie wypunktowań. 

linkowanie wewnętrzne sposoby

linkowanie wewnętrzne na blogu

Dwa przykłady linkowania na blogu: do powiązanych wpisów blogowych oraz do polecanych produktów

Regularnie aktualizuj bloga, by poprawić efekty pozycjonowania

Masz bloga, ale publikujesz treści tylko raz na dwa miesiące? W ten sposób tracisz jego potencjał w zakresie poprawy wyników pozycjonowania. Regularna publikacja nowych treści sprawia, że Twoja strona będzie częściej indeksowana przez algorytmy Google. Roboty zapamiętają Twoje działanie i być może nagrodzą je wyższymi pozycjami w wynikach wyszukiwania. Po publikacji nowego wpisu blogowego możesz poprosić algorytmy Google o ponowne indeksowanie witryny – taka opcja jest dostępna w narzędziu Google Search Console.

gsc indeksacja

Po opublikowaniu nowego wpisu na blogu możesz sprawdzić w narzędziu Google Search Console, czy został on zaindeksowany, i ewentualnie poprosić o zaindeksowanie adresu URL. 

Buduj pozycję eksperta dzięki treściom blogowym

Blog to znakomity sposób na budowanie pozycji eksperta w Twojej branży. Wykorzystaj go do dzielenia się wiedzą i tworzenia przydatnego contentu. Możesz postawić na treści edukacyjne, poradnikowe, a także zestawienia, raporty i listy. Jeśli czytelnik uzna je za wartościowe i nie wróci do wyników wyszukiwania, Ty zyskasz lepsze efekty SEO. Dlaczego? Ponieważ stanowi to sygnał dla algorytmów Google, że strona jest warta uwagi i interesująca. 

Dzieląc się wiedzą na blogu, możesz wpłynąć nie tylko na pozycję swojej strony w Google, ale także na wzrost zapytań i sprzedaży. Jeśli potencjalny klient zauważy, że jesteś ekspertem w swojej branży, być może chętnie podejmie współpracę.

Blog jako źródło backlinków w pozycjonowaniu

Treści blogowe mogą stać się skutecznym sposobem na pozyskiwanie backlinków, czyli linków prowadzących do Twojej witryny z innych stron. Jeśli napiszesz przydatne i interesujące zestawienie, raport lub materiał PDF, możesz liczyć, że czytelnicy podzielą się nim w mediach społecznościowych (nie tylko na Facebooku, ale być może również na LinkedIn). Warto publikować na blogu różnego rodzaju rankingi – osobowości w branży, blogerów czy twórców podcastów. Wówczas zwiększasz szansę, że osoby wyróżnione pochwalą się osiągnięciem i tym samym zwiększą liczbę linków zewnętrznych prowadzących do Twojej witryny. Dla robotów Google będzie to sugestia, by poprawić Twoją pozycję w wynikach wyszukiwania.

Recykling treści – sposób na stałe rozbudowywanie bloga w strategii SEO

Nie masz pomysłu na nowe treści blogowe, ale zależy Ci, aby Twój blog pracował na efekty SEO? Nie zawsze musisz tworzyć wpis blogowy od nowa. Sprawdzonym rozwiązaniem jest recykling treści polegający na wykorzystaniu istniejącego contentu w inny sposób. Jak zastosować tę strategię w content marketingu na blogu i pozycjonowaniu?

  • Połącz kilka wpisów blogowych w jeden dłuższy (pamiętaj o wdrożeniu przekierowań).
  • Wykorzystaj grafikę z Facebooka we wpisie blogowym.
  • Przerób treść prezentacji, podcastu lub video na artykuł na blogu.

Pamiętaj, by na blogu tworzyć treści evergreen. Są to materiały, które nie tracą na aktualności – nawet jeśli użytkownik znajdzie Twój wpis blogowy kilka lat po jego opublikowaniu, będzie on dla niego przydatny. Poprzez tego typu treści możesz budować widoczność na frazy long tail przez długi czas. Wiecznie żywy content to między innymi:

  • case study,
  • listy branżowe,
  • poradniki,
  • słowniczki i sekcje FAQ.

evergreen widoczni

Firmowy blog – Twoja wizytówka i wsparcie dla działań SEO

Blog firmowy to Twoja wizytówka, która dodatkowo może pracować na lepsze efekty kampanii pozycjonowania. Poprzez regularne publikowanie treści blogowych możesz zwiększyć bazę słów kluczowych w swojej witrynie, poprawić nawigację wewnątrz witryny i powiększyć liczbę backlinków prowadzących do Twojej strony oraz zbudować wizerunek eksperta. Poprawa tych elementów SEO może wpłynąć na lepszą widoczność firmowej witryny w organicznych wynikach wyszukiwania, zwiększyć ruch na stronie oraz liczbę konwersji. W ten sposób pozycjonowanie stron i prowadzenie bloga przyniosą zwrot z inwestycji w postaci wzrostu przychodów.

Autor: Katarzyna Nowak, Widoczni.com

Powrót do artykułów
Od 37 lat specjalizujemy się w brandingu, zwiększaniu sprzedaży oraz zarządzania marką. Skuteczna Agencja Brandingowa ➤ Sprawdź Ofertę

Kontakt

BRANDLIVE Sp. z o.o.,
ul. Żurawia 45, 00-680 Warszawa
biuro@brandlive.pl
+48 536 742 137
NIP: 7010823327,
REGON: 380258327,
KRS: 0000729619
Godziny otwarcia: pon. - pt. 09:00 - 17:00

BRANDLIVE | Agencja Brandingowa © 2021 All rights reserved.