W 2001 roku zaprojektowaliśmy system wizualny dla łączących się wówczas banków – Banku Zachodniego i Wielkopolskiego Banku Kredytowego.
Opracowanie miało charakter przejściowy i miało być stosowane jedynie do momentu wprowadzenia nowej marki, co jednak nigdy nie nastąpiło.
W 2013 roku w związku z przyłączeniem BZ WBK do Grupy kontrolowanej przez Bank Santander, zaistniała potrzeba zaznaczenia nowej sytuacji.
Stosowany przez BZ WBK system identyfikacji wymagał rewitalizacji i dostosowania do nowych warunków. Koniunkcja znaków była utrudniona ze względu na współwystępowanie dwóch godeł – akronimu BZ i emblematu Santandera.
Zadania nie ułatwiała trudna do pogodzenia zielono - czerwona kolorystyka.
Celem naszych działań było:
• Rebranding wizerunku BZ WBK dostosowany do nowych okoliczności
• odświeżenie znaku marki BZ WBK
• połączenie wizualne marek BZ WBK i Santander.
• Opracowanie założeń wizerunkowych koncepcja ewolucji znaku marki BZ WBK
• koniunkcja znaku marki BZWBK i znaku marki Santander
• projekt systemu wizualnego
• zastosowanie znaku marki w promocji
• przewodnik Marki.
Mimo programowego dualizmu, powstała identyfikacja o dużej dzielności komunikacyjnej. Odświeżony znak marki BZ WBK nie zawiera akronimu BZ, co likwiduje niepożądaną konkurencję wizualną z emblematem Santandera.
Standard grupowy zyskał polskojęzyczną wersję, adresowaną do krajowych odbiorców. Obowiązujące barwy identyfikacyjne zostały oddzielone białą linią, która zapobiegła bezpośredniemu, niekorzystnemu zestawieniu kolorów.
Przygotowany system wizualny i sposoby aplikacji znaku w promocji czytelnie informują o nowym etapie w rozwoju Banku. Projekty wdrożono natychmiast po ich akceptacji.