Orlen

Branding

Sytuacja jaką zastaliśmy

W wyniku połączenia Petrochemii Płock i Centrali Produktów Naftowych (CPN) powstał nowy podmiot, który miał stać się kluczowym graczem w swoim segmencie. Na polskim rynku trwały intensywne działania wizerunkowe konkurentów zagranicznych, budujących nowoczesne stacje paliw. Dwukrotnie podejmowane przez naszych poprzedników próby zbudowania marki i jej identyfikacji wizualnej, zakończyły się porażką.

Zarząd nowej Spółki przyjął nazwę marki –Orlen oraz godło w postaci czarnej głowy orła bez liternictwa – wynik pospiesznie przeprowadzonego konkursu na logo. Próby budowania nowego wizerunku były niekorzystnie odbierane przez przedstawicieli zarówno dawnej Petrochemii, jak i dawnego CPN-u. Przeciwko pracom wizerunkowym protestowali przedstawiciele związków zawodowych. Z tygodnia na tydzień, rosła rynkowa potrzeba szybkiej prezentacji nowego oblicza lidera branży petrochemicznej. Szczególnie odczuwalny był brak dopracowanego znaku marki, co opóźniało podjęcie działań promocyjnych a także brak pomysłu na rebranding połączonych sieci paliw.

Zakres naszych prac

Efekt jaki uzyskaliśmy

Zarówno stacje sieci paliw, jak też markę cechuje wysoka sprawność komunikacyjna. Uzyskana wizerunkowa jakość, podniosła wymiernie skuteczność w zmaganiach z konkurencją.

Stacje paliw po rebrandingu notowały średnio 20 procentowy wzrost sprzedaży a nowa marka stała się symbolem pozytywnych, jakościowych zmian.

O wartości naszej pracy świadczy wyjątkowo długi, kilkunastoletni czas kontynuacji naszej koncepcji wizerunku, poddanej zaledwie nieznacznym korektom.

Zobacz podobne realizacje

Zobacz wszystkie

Skontaktuj się

Postaw na silny i skuteczny brand. Skontaktuj się z nami.

e-mail: biuro@brandlive.pl