× Kontakt Zespół Historia firmy
Logo Brandlive

ORLEN

Projekt realizowany w latach 1999 - 2001
Polski Koncern Naftowy ORLEN

ZAKRES NASZEGO OPRACOWANIA

  • Strategia marki
  • projekt architektury sieci stacji paliw
  • projekt identyfikacji wizualnej sieci stacji paliw
  • projekt identyfikacji wizualnej korporacji
  • korekta godła pokonkursowego, projekt liternictwa i kolorystyki znaku
  • opracowanie symboliki i alegorezy marki
  • program wdrożeń sieci stacji paliw
  • prototypy, pilotaże, nadzory autorskie sieci stacji paliw
  • audyt, inwentaryzacja, klasyfikacja sieci stacji paliw
  • badania koncepcji z zakresu psychologii i ergonomii widzenia
  • komunikacja wewnętrzna
  • księga Identyfikacji Wizualnej
  • księga Wizualizacji Stacji Paliw
  • księga Procedur
  • przewodnik Programu Pilotażowego
  • katalog informacji wizualnej
  • preambuła Symboliki Marki.

SYTUACJA JAKĄ ZASTALIŚMY

Mnogość rozwiązań wizualnych, wywołująca wrażenie przypadkowości. Niejasno sprecyzowane wzory postępowania w zakresie oznakowania nośników Prezydenta i Kancelarii. Realizacje wielu elementów wizualnych, jakościowo odbiegające od pożądanego wizerunku Głowy Państwa. Brak standaryzacji graficznej i zarządzania wizerunkiem w obszarze wizualizacji.

CELE NASZYCH DZIAŁAŃ

  • Przygotowanie oprawy wizualnej godnie prezentującej rangę Prezydenta RP
  • uporządkowanie i standaryzacja nośników wizualnych
  • podniesienie jakości graficznej, materiałowej i realizacyjnej nośników wizualnych.

EFEKT JAKI UZYSKALIŚMY

Przygotowaliśmy pełen zestaw identyfikacji graficznej, reprezentującej Głowę Państwa i Kancelarię stosownie do pozycji w Polsce i poza granicami kraju. Opracowanie spełnia wszystkie związane z reprezentacją wymogi – protokolarne, prawne, heraldyczne i zwyczajowe. Zgodnie z obowiązującymi przepisami, dokonaliśmy wizualnego rozróżnienia identyfikacji Prezydenta i identyfikacji prezydenckiej Kancelarii.

SYTUACJA JAKĄ ZASTALIŚMY

W wyniku połączenia Petrochemii Płock i Centrali Produktów Naftowych (CPN) powstał nowy podmiot, który miał stać się kluczowym graczem w swoim segmencie . Na polskim rynku trwały intensywne działania wizerunkowe konkurentów zagranicznych, budujących nowoczesne stacje paliw. Dwukrotnie podejmowane przez naszych poprzedników próby zbudowania marki i jej identyfikacji wizualnej, zakończyły się porażką. Zarząd nowej Spółki przyjął nazwę marki –Orlen oraz godło w postaci czarnej głowy orła bez liternictwa – wynik pospiesznie przeprowadzonego konkursu na logo. Próby budowania nowego wizerunku były niekorzystnie odbierane przez przedstawicieli zarówno dawnej Petrochemii, jak i dawnego CPN-u. Przeciwko pracom wizerunkowym protestowali przedstawiciele związków zawodowych. Z tygodnia na tydzień, rosła rynkowa potrzeba szybkiej prezentacji nowego oblicza lidera branży petrochemicznej. Szczególnie odczuwalny był brak dopracowanego znaku marki, co opóźniało podjęcie działań promocyjnych a także brak pomysłu na rebranding połączonych sieci paliw.

CELE NASZYCH DZIAŁAŃ

  • Stworzenie wizerunku mocnej marki o narodowych, polskich odniesieniach
  • przygotowanie sieci stacji paliw do konfrontacji z zagraniczną konkurencją, poprzez wprowadzenie wysokich standardów jakościowych i wizualnych
  • znalezienie rozwiązania akceptowanego w nowej Spółce przez wszystkie strony
  • niezwykle szybka realizacja zadania, wynikająca z zaistniałych wcześniej opóźnień.

EFEKT JAKI UZYSKALIŚMY

Zarówno stacje sieci paliw, jak też markę cechuje wysoka sprawność komunikacyjna. Uzyskana wizerunkowa jakość, podniosła wymiernie skuteczność w zmaganiach z konkurencją. Stacje paliw po rebrandingu notowały średnio 20 procentowy wzrost sprzedaży a nowa marka stała się symbolem pozytywnych, jakościowych zmian. O wartości naszej pracy świadczy wyjątkowo długi, kilkunastoletni czas kontynuacji naszej koncepcji wizerunku, poddanej zaledwie nieznacznym korektom.