Równolegle z brandingem stacji paliw, prowadziliśmy prace nad wizerunkiem korporacji Polski Koncern Naftowy. Obydwa systemy wizualne w myśl założeń strategicznych, różniły się stylem.
Wobec wymogu przyspieszenia prac brandingowych, projektowanie prowadziliśmy metodą Tryptyk(c). Była to nasza nowatorska wówczas metoda, łącząca w jedną całość kreację, optymalizację i weryfikację systemu wizualnego. Dzięki temu mogliśmy w bardzo krótkim czasie, przedstawiać do akceptacji projekty nośników, nie obawiając się przy tym utraty spójności systemu.
Brak pozytywnego rezultatu prac prowadzonych przez naszych poprzedników, wpłynął na znaczne opóźnienie realizacji brandingu. W związku z tym zarówno projektowanie, jak i wdrożenie, musieliśmy przeprowadzić wyjątkowo sprawnie.
– typografię i kolorystykę akcydensów oraz oznakowanie;
– styl środków transportu ze szczególnym uwzględnieniem cystern;
– architektura obiektów biurowych wraz z oznakowaniem;
– styl nośników reklamowych.
Wybór nośników korporacyjnego wizerunku, podyktowany był najpilniejszymi potrzebami w tym zakresie oraz krótkimi terminami realizacji produkcji.
Koherentność systemu identyfikacji korporacji i systemu identyfikacji sieci stacji paliw, zapewniały elementy bazowe. Stanowiły kompendium wiedzy na temat podstaw brandingu. Obejmowały swą zawartością godło, logotyp, modyfikację kroju logotypowego, kolorystykę, kroje podstawowe i uzupełniające, układy typograficzne oraz warianty i wersje znaku a także jego kontekst użytkowy.
Zestaw Elementów Bazowych uzupełniliśmy przydatnymi wówczas w brandingowej praktyce, narzędziami weryfikacji spójności identyfikacji. Narzędzia służyły do weryfikacji kolorystyki oraz wielkości minimalnych znaku. Dodatkowym ułatwieniem w prowadzeniu brandingu były tabele znaków oraz szczegółowe specyfikacje.
Projekt systemu identyfikacji wizualnej, był użytkowym wzorcem postępowania, przeznaczonym dla powołanych Koordynatorów Identyfikacji i wszystkich osób zaangażowanych w proces tworzenia, kontynuowania i rozwoju brandingu.
Projekt wizualnego wizerunku korporacji ORLEN, zawarliśmy w dwóch dokumentach: ORLEN – Elementy Bazowe i Przewodnik Identyfikacji Wizualnej.
Brak nowoczesnego wizerunku firmy? Skontaktuj się z nami i umów się na spotkanie!
T: +48 536 742 137, M: biuro@brandlive.pl
Powiązane artykuły
Symbolika marki jest ciągle niedocenianym instrumentem wizerunkowym, podnoszącym walory brandingu. Opracowany przez nas program symboliczny, odnosił się zarówno do Koncernu, jak i jego sieci stacji paliw. Program utrwalał wizerunek przedsiębiorstwa o polskim, narodowym charakterze. Skuteczny program brandingowy w PKN ORLEN Dzięki właściwemu programowi symbolicznemu, możliwe jest skuteczniejsze i bardziej efektywne kształtowanie przekazu brandingowego. Symbolika dostosowana […]
Jubileusz 60-lecia Szpitala, powiązano z wprowadzeniem nowego znaku marki. Potrzeba pozytywnego przekazu, stała się podstawą zmiany brandingu Szpitala. Biała róża jest nowym symbolem Szpitala.
Wizerunek sieci stacji paliw ORLEN był najważniejszą częścią realizowanego przez nas brandingu. Projekt obejmował trzy obszary – architekturę, identyfikację i informację wizualną.