Jak podejść do budowania marki?

Etap projektowania produktów - kiedy?

Proces budowania marki przedsiębiorstwa/produktu to dość rozległy proces. Skupimy się dzisiaj na jednym z jego etapów – projektowania opakowań i etykiet.

1. Od czego się zaczyna?

Każdy projekt brandingowy powinien mieć określony program w ramach którego będzie powstawać marka – krok po kroku.

Aby dobrnąć do momentu projektu graficznego opakowania, warto wcześniej zacząć od określenia i zatwierdzenia strategii marki.

Strategia marki określi nam idee, cele naszej marki oraz kierunek do którego będziemy podążać.

To najważniejszy etap budowania każdego brandu!

5/5 - (6 votes)

2. Zanim powstanie grafika

Kolejnym etapem dobrego projektu brandingowego będzie opracowanie nazwy marki, która bardzo często bywa jednym z najważniejszych elementów całości prac.

Nic dziwnego – dobra i chwytliwa nazwa to często klucz do sukcesu.

Dla przykładu:

Niedawno wprowadzaliśmy na rynek nową markę, gdzie po określeniu strategii marki mieliśmy wyzwanie na wymyślenie ciekawej nazwy – od których często są dedykowane agencje namingowe, natomiast my w ramach projektu podejmujemy się tego typu wyzwań.

Wytyczne dotyczące nazwy:

Klient będzie prowadził działalność związaną z produkcją i dystrybucją Oleju Lnianego.

agencje namingowe

Nasze rozwiązanie namingowe zostało bardzo pozytywnie odebrane oraz zaakceptowane przez zarząd, co skutkowało rejestracji spółki oraz następnie rejestracji znaku towarowego – o czym za chwilę.

3. Znak marki – logo

Podążając określoną wcześniej strategią marki oraz nazwą przedsiębiorstwa dedykowanego pod marki produktowe, kolejnym elementem prac, zanim zaczniemy projektować opakowania jest opracowanie znaku marki.

znak marki

Co ważne, rozsądnym krokiem będzie sprawdzenie kolizyjności znaku na terenie Unii Europejskiej w Urzędzie Patentowym.

4. Nadszedł czas na projektowanie opakowań!

Jak widzicie, dopiero w tym momencie jest odpowiedni czas na projektowanie opakowań i etykiet oraz nośników identyfikacji wizualnej.

W tym czasie warto również pomyśleć o projektowaniu strony internetowej, bo pamiętajcie, że unikatowy wygląd w sieci ma duże znaczenie. Prace rekomendujemy prowadzić równolegle tak, aby sprawniej zakończyć projekt.

 

Powrót do artykułów
5/5 - (6 votes)
Agencja Brandingowa
Agencja brandingowa BRANDLIVE realizuje projekty z zakresu brandingu, identyfikacji wizualnej oraz strategii marki. Skuteczna Agencja Brandingowa, która dowozi projekty. ➤ Sprawdź Ofertę

Kontakt

BRANDLIVE Sp. z o.o.,
ul. Żurawia 45, 00-680 Warszawa
biuro@brandlive.pl
+48 536 742 137
NIP: 7010823327,
REGON: 380258327,
KRS: 0000729619
Godziny otwarcia: pon. - pt. 09:00 - 17:00

BRANDLIVE | Agencja Brandingowa © 2022 All rights reserved.