Projekt obejmował trzy obszary – architekturę, identyfikację i informację wizualną. Prace projektowe wspierały badania, weryfikacja prototypowa, realizacja pilotażowa oraz koncepcja zarządzania wizerunkiem sieci.
Opracowaliśmy niepowtarzalny, wysoce rozpoznawalny styl stacji paliw, który towarzyszy marce od wielu lat. Naszym celem było nie tylko uzyskanie najwyższej jakości. Należało także przewidzieć kierunek rozwoju wizerunku konkurencyjnych sieci sprzedaży na tym rynku. Stąd specjalny, bazowy element architektoniczny, oświetlenie liniowe, czy odbiegający od standardu katalog piktogramów.
Po zatwierdzeniu przez Zarząd koncepcji wiodącej, następnym krokiem było przygotowanie kilkudziesięciu opracowań systemowych stacji paliw. Obiektywizację oceny projektów i właściwą prognozę oddziaływania stacji, zapewnił zestaw przeprowadzonych przez nas badań. Badania z zakresu ergonomii widzenia i psychologii widzenia, objęły preferencje postrzegania stacji, percepcję mobilną i statyczną, hierarchię odbioru komunikatów wizualnych, widzenie progowe w warunkach dziennych i nocnych.
Jakość realizacyjną, konstrukcyjną i materiałową, pomógł ocenić nasz Program Prototypowy. Wykonane pod naszym nadzorem prototypy elementów wyposażenia stacji, pozwoliły udoskonalić projekty z korzyścią dla produkcji modułowego systemu wizualnego. Ostateczną weryfikację wizerunku stacji paliw w warunkach rzeczywistych, zapewnił nasz Program Pilotażowy. Pod naszym nadzorem wykonany został kompletny branding wybranej stacji.
Pilotaż ten pozwolił dopracować system od strony produkcyjnej i logistycznej. Każdy z programów kończony był wnioskami odnoszącymi się do przewidywanych kosztów produkcji. Aby podnieść skuteczność planowanego brandingu, równolegle prowadziliśmy prace z zakresu zarządzania wizerunkiem sieci. Nasze wcześniejsze doświadczenia wyniesione z największych przedsiębiorstw, pomogły nam opracować Księgę Procedur i Dokumentów Wewnętrznych.
Nasz zawierał alternatywne możliwości kształtowania wizerunku stacji, w zależności od indywidualnych uwarunkowań. Przedstawione rozwiązania uwzględniały zarówno istniejącą wówczas, jak i dającą się przewidzieć w przyszłości, różnorodność wielkości stacji, układów funkcjonalnych i usług dodatkowych. Elastyczność rozwiązań pozwoliła na zastosowanie brandingu w różnorodnych sytuacjach, przy zachowaniu jakości i stabilności wizerunku sieci.
Projekt wizualnego wizerunku sieci ORLEN, zawarliśmy w dokumencie Księga Identyfikacji Wizualnej – Katalog Elementów Wizualizacji Stacji Paliw.
Powiązane artykuły
Symbolika marki jest ciągle niedocenianym instrumentem wizerunkowym, podnoszącym walory brandingu. Opracowany przez nas program symboliczny, odnosił się zarówno do Koncernu, jak i jego sieci stacji paliw. Program utrwalał wizerunek przedsiębiorstwa o polskim, narodowym charakterze. Skuteczny program brandingowy w PKN ORLEN Dzięki właściwemu programowi symbolicznemu, możliwe jest skuteczniejsze i bardziej efektywne kształtowanie przekazu brandingowego. Symbolika dostosowana […]
Jubileusz 60-lecia Szpitala, powiązano z wprowadzeniem nowego znaku marki. Potrzeba pozytywnego przekazu, stała się podstawą zmiany brandingu Szpitala. Biała róża jest nowym symbolem Szpitala.
Koherentność systemu identyfikacji korporacji i systemu identyfikacji sieci stacji paliw, zapewniały elementy bazowe. Stanowiły kompendium wiedzy na temat podstaw brandingu.