Rozwój naukowy oraz postęp technologiczny w ogromnej mierze zależy od rezultatów badań naukowych. Proces komercjalizacji wyników prac naukowo-badawczych to pomysł biznesowego wykorzystania wynalazków i zdobycia środków na jego realizację. To także dobrze wykreowana marka.
W osiągnięciu sukcesu w wyniku komercjalizacji badań naukowych, bardzo istotne jest wsparcie biznesowe. Wsparcie może obejmować niezbędną pomoc menedżerską, specjalistyczną wiedzę, kontakty, doświadczenie, umiejętność zarządzania, know-how oraz budowanie brandingu. Dotyczy to zarówno badań naukowych i pomysłów powstających wewnątrz przedsiębiorstwa, jak i pochodzących z zewnątrz – wyższych uczelni, instytutów i laboratoriów.
Rynkowe powodzenie efektu prac naukowo-badawczych zależy od środków przeznaczonych na ten cel. Fundusze w postaci środków własnych często są niewystarczające, aby przeprowadzić cały proces komercjalizacji. Można jednak starać się o uzyskanie środków z Unii Europejskiej, czy też kredytów bankowych. Możliwe jest także wsparcie takich organizacji jak inkubatory przedsiębiorczości, fundusze venture capital, czy anioły biznesu.
Współczesna gospodarka ma charakter rynkowy. Dlatego wyniki badań naukowych stają się towarami rynkowymi, a jednostki naukowe pełnoprawnymi uczestnikami rynkowej gry. Zwiększa się w związku z tym, ranga skutecznych marek warunkujących sprawną komercjalizację. Dzięki szeroko rozumianej działalności brandingowej wzrasta znaczenie i wartość naukowych przedsięwzięć. Co także istotne, rebranding efektywnie pomaga przełamywać bariery utrudniające proces komercjalizacji.
Powiązane artykuły
Badania stanowią ważną i rozległą dziedzinę w zakresie kreowania wizerunku marki, ponieważ uzupełniają wydatnie metody brandingowe w zakresie obiektywizacji. Z punktu widzenia zastosowania, badania dzielą się na cztery grupy: 1. Badania audytowe otwierające to zestaw badań obejmujących diagnozę stanu przedsiębiorstwa, marki i jego otoczenia rynkowego, przed wprowadzeniem brandingu. 2. Badania kierunkujące strategiczne to zestaw badań […]
Warto wiedzieć czym jest własność intelektualna, jakie są regulacje w tym zakresie i jakie instytucje stoją na straży przestrzegania praw w tej kwestii.
Wszystkie nasze prace brandingowe zmierzają zawsze ku konkretnym zyskom. Jakie obecnie trendy znajdziemy wśród agencji brandingowych?